Omdat het oud bloed is, vaak al gedeeltelijk ingedroogd. Van je baarmoederwand naar buiten is het even onderweg. Vooral bij de eerste menstruatie(s), of de eerste menstruaties na een langere periode zonder (voorbehoedsmiddelen, overgang) kan het bloed bruin zijn.
Is er genoeg bloed om een beetje 'door te stromen', dan blijft het vaak wel degelijk rood, soms met bruine stolsels.

Vermoedelijk is dit een van je eerste menstruaties. Dat kan inderdaad pikzwart zijn. Na verloop van tijd (meestal de derde, vierde keer) wordt het mooi helderrood - en ook een hoop meer !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (1)

lijkt op traag op gang komen van de menstruatie, het bloed geeft de indruk van wat ouder te zijn, en de kleur daardoor bruiner. heb je als een met de huisarts gesproken hierover?, zou ook nog op iets anders kunnen duiden.