Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om in 1 jaar tijd de slit en spagaat te leren?

Ik wil heel graag volgend jaar in de zomervakantie de split en spagaat kunnen, zodat ik naar een hoger niveau van dansen kan. Maar is het mogelijk om het in een jaar te leren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk dat zit zeker mogelijk is als je veel oefent en vooral je spieren goed soepel maakt in je benen. Misschien is het een idee om je dansleraar om oefeningen te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is zeker mogelijk. ( ik kon hem binnen 2 maanden voor turnen) Je moet veel en lang oefenen. Het kan erg helpen als je je voorste been op een verhoging legt (kan pijn doen..) en dan zo ver mogelijk na beneden duwen.

Probeer elke ochtend, middag en avond te oefenen en hou zou lang mogelijk vol, dus ga bijv. 2 min. in de spagaat/split zitten!

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan ook in een week (of twee) of nog sneller als je (al) lenig genoeg bent. Als je dat niet bent kan het natuurlijk (veel) langer duren. Dat is dan niet exact te voorspellen natuurlijk. Sommigen worden nooit lening genoeg, hoe lang ze ook oefenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding