Is het mogelijk om in 1 jaar tijd de slit en spagaat te leren?

Ik wil heel graag volgend jaar in de zomervakantie de split en spagaat kunnen, zodat ik naar een hoger niveau van dansen kan. Maar is het mogelijk om het in een jaar te leren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Ik denk dat zit zeker mogelijk is als je veel oefent en vooral je spieren goed soepel maakt in je benen. Misschien is het een idee om je dansleraar om oefeningen te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is zeker mogelijk. ( ik kon hem binnen 2 maanden voor turnen) Je moet veel en lang oefenen. Het kan erg helpen als je je voorste been op een verhoging legt (kan pijn doen..) en dan zo ver mogelijk na beneden duwen.

Probeer elke ochtend, middag en avond te oefenen en hou zou lang mogelijk vol, dus ga bijv. 2 min. in de spagaat/split zitten!

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan ook in een week (of twee) of nog sneller als je (al) lenig genoeg bent. Als je dat niet bent kan het natuurlijk (veel) langer duren. Dat is dan niet exact te voorspellen natuurlijk. Sommigen worden nooit lening genoeg, hoe lang ze ook oefenen.