Is de mexicaanse griep natuurlijk ontstaan of door de mens ontwikkeld?

ik denk zelf dat het een laboratorium griep is. Maar ben benieuwd naar jullie meningen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Influenza heeft helemaal geen menselijk ingrijpen nodig om nieuwe varianten te ontwikkelen.

Dat komt doordat influenza gemakkelijk muteert (antigene drift, een vorm van natuurlijke selectie) en omdat twee griepvarianten met elkaar vermengd kunnen raken als één organisme (mens of dier) tegelijkertijd besmet raakt met beide varianten (antigene shift).

Kortom: het is zo plausibel dat dit virus *niet* in een laboratorium is ontwikkeld, dat je een aluhoedje nodig hebt om te denken dat het daar wel vandaan komt. In theorie zou het kunnen, maar een natuurlijk proces is een veel waarschijnlijker kandidaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Griepvirussen ontstaan vooral op plaatsen waar vogels (de bron) , varkens (de transformator) en mensen dicht op elkaar leven. Rechstreeks van vogels naar mensen zal een griep niet snel overspringen of muteren, maar door het vaak zelfs in één ruimte leven, zoals in China op veel plaatsen nog steeds gebruikelijk is (vaak gaat het dan om kippen of eenden), kunnen er eerder spontane mutaties- die altijd ontstaan maar meestal geen impact hebben - overgedragen worden op de mens.

Dat proces gaat voortdurend door, virussen zijn niet statisch maar blijven muteren. En zo nu en dan zit er een levensvatbare en voor ons vervelende soort tussen. Daar hebben we helemaal geen laboratorium voor nodig ; dat lijkt me weer een heerlijk staaltje complot-denken, waar ik echt eerst bewijzen of echte aanwijzingen voor zou moeten zien voor ik dat ga geloven. Sommige mensen zeggen ook dat AIDS uit een laboratorium komt, maar ook daar heb ik nog nooit één serieuze aanwijzing voor gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Aids is ook door de CIA ontwikkeld: in een klap alle ongewenst mensen weg: homo's en drugsgebruikers.
Er zijn mensen die dat geloven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alweeeer zo'n onzinnige complottheorie. Wat zijn mensen toch goedgelovig zeg.

Vertel eens waarom jij dit denkt? Gezien op youtube zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is op astraal nivo gemaakt... en naar de aarde gebracht...

Om vreugde te maken, en om oude systemen te vervangen door nieuwe... Ik dit virus zit een nieuw dna streng, die voor versnelling van de ontwikkeling van de mens maken... Het wij-tijdperk komt eraan dat moeten we aankunnen, dus dit is een human-update... En iedereen die geen angst kent, komt in aanmerking voor deze update van dna...

Er wordt voor ons gezorgd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw griep virussen ontstaan spontaan door een mix van bestaande varianten.
Daarom wordt in het vaccin ook altijd gemaakt van een mix van virussen waarvan men denkt dat die samen het volgende griep virus gaan vormen.
Een griep entstof wordt in het laboratorium gemaakt maar op de markt gebracht als dood virus.
Dus geen nieuw griep virus vanuit het laboratorium.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik maar eens op deze link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Varkensgriep is een infectieziekte die niet ongewoon is bij varkens en wordt veroorzaakt door influenza type A virussen. Hoewel het meestal H1N1 type virussen betreft kunnen ook andere subtypes aanleiding geven tot varkensgriep (H1N2, H3N1 H3N2). Als varkens besmet raken met meer dan één type influenzavirus kunnen varianten ontstaan die ook overdraagbaar zijn van varken op mens.[1] Deze genetische recombinatie wordt antigenic shift genoemd en kan plaatsvinden omdat het influenza-genoom uit acht losse RNA-strengen bestaat die bij een dergelijke co-infectie dooreengeschud kunnen worden.

Varkensgriep werd in 2009 vooral bekend door een serie uitbraken onder mensen in Mexico, de Verenigde Staten en Spanje. Deze specifieke variant, subtype van het influenza A-virus H1N1, is in tegenstelling tot de meeste soorten varkensgriep overdraagbaar van mens op mens door hoesten of niezen.[2] In het verleden waren er al gevallen bekend van varken-op-mensbesmetting. De nieuwe variant werd aanvankelijk niet bij varkens teruggevonden, vandaar de benaming Mexicaanse griep. Evenwel is in Canada in mei 2009 wel degelijk besmetting bij varkens vastgesteld.[3]

De meeste symptomen bij de mens van de recente variant zijn gelijk aan die van normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn, hoest en vermoeidheid. De symptomen diarree en braken zijn echter heviger dan bij gewone griep.[2]

[bewerken] Uitbraak in 2009
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is deze in het "laboratorium" ontwikkeld! Goed- of kwaad schiks dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. Als je leest wat de mensheid aan het expirimenteren is met genetische manipulatie. Onderstaande alinea las ik vandaag op nu.nl

"Ze slaagden daarin met een behandeling waarbij de eicellen van een vrouwtjesmuis genetisch zo worden gemanipuleerd dat haar eicellen zich als spermacellen gaan gedragen."

En dit is natuurlijk een topje van de ijsberg van experimenten.

De natuur is imperfect perfect van nature en daar moet de mens van afblijven.

Dus JA er worden heel wat virussen in loboratoria gecreeerd.

Ps. het woord "complot theorie" heeft een negatieve impact. Daar hebben "spindoctors" voor gezorgd. En door films net even wat te overdrijven (bijv. over virussen) lijkt het allemaal science fiction. De waarheid ligt echter zo dichtbij dat we er soms overheenkijken. Of misschien willen we het wel niet zien omdat het een vervelend gevoel geeft? Want het is wel confronterend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is nog niet in staat om zelf een virus te ontwikkelen waarbij 't niet herkenbaar zou zijn welk lab dat dan gedaan zou hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Virussen horen gewoon bij het leven, alhoewel dit lastig kan zijn.
Virussen hebben de vervelende eigenschap steeds te veranderen. Dit is ook de reden waarom injecties tegen de griep nooit de volle garantie bieden tegen het krijgen van een griep.