Ik heb een beetje een dikke buik, ik wil die graag weg hebben. Maar ik weeg wel gewoon goed zegt de dokter. Hoe krijg ik die buik weg zonder afvallen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
waarschijnlijk is je voeding dan niet goed. Wat eet je op een dag? als je veel hevig bewerkte producten en koolhydraten eet, of gasvormende producten, kan je buik dikker worden/lijken.
Is je houding trouwens wel goed? misschien sta je met een holle rug.
Ritsuka
11 jaar geleden
toch maar als antwoord gedaan nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan ritsuka,Wat is dan hevig bewerkt voedsel? en wat is geen goed voedsel? ik heb nl ook een buikje terwijl ik slank ben.
Ritsuka
11 jaar geleden
hevig bewerkt voedsel is dingen die echt uit een fabriek komen. Zoals de meeste koekjes en chips etc. http://www.youtube.com/watch?v=6jqBjF53lbM
http://player.vimeo.com/video/33789058 Deze dame legt het op zich wel goed uit wat er nu precies wel en niet goed is om te eten. Zij zegt alleen dat brood ook niet goed voor je is, maar daar kan ik zelf niet zonder, dus dat eet ik lekker nog steeds. Maar verder heeft ze wel goede tips.
Ritsuka
11 jaar geleden
Lees ook mijn antwoord hier voor tips over gezond eten: http://www.goeievraag.nl/vraag/producten-volgens-clean-eating-methode.326195 Ik merkte zelf wel verschil toen ik gezonder ging eten en stopte met al die fabrieksmeuk die ik nog wel eens at.

Antwoorden (7)

Buikwand correctie misschien..

Verder niet veel opties, en sporten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
buikwand correctie? dat meisje is 14.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk maar het staat er niet bij.
Ik dacht een volwassen vrouw die het vroeg. Misschien verkeerde interpretatie
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik wist het ook alleen omdat ik het toevallig in een andere vraag had gelezen.
Je kan buikspieroefeningen doen.
fremar
11 jaar geleden
het antwoord dat je kán buikspieroefeningen doen , is oké maar het is eigenlijk; je móét buikspieroef. doen !!! eerst is het echt heel vervelend maar het gaat gemakkelijker worden (althans bij bij wel) sucses!

Toegevoegd na 17 minuten:
ach ik zie nu een foutje in mijn tekst !!! ik bedoel : bij mij wel ! dank andere oplettende gv collega!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat betekent nou eigenlijk , :p ???? al dat nieuwerwetse gedoe ! maar ik wil/moet wel bij blijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel ! kouwehopelijkgeplast!
Als eerste: is je buik echt dik? of denk je alleen maar dat die dik is omdat je jezelf vergelijkt met modellen in fitness- en modebladen?

Wat eet je op een dag? Bepaalde voeding, hevig bewerkte of gasvormende producten kunnen je buik dikker maken.
Eerste tip dus: gezonder eten. Minder koekjes en chips, meer groente, fruit, volkoren granen en eiwitten. Je bent nog in de groei (14 jaar zag ik) dus ga niet te weinig eten.

Hoe is je houding? Sta je netjes rechtop? Schouders wat naar achter, borst vooruit, buik een beetje aangespannen. Controleer in de spiegel of je recht staat.
Netjes rechtop staan en voorovergebogen staan maakt een groot verschil in hoe je figuur er uit ziet.

Nog een tip: ga lekker sporten en bewegen. Ik weet niet wat je aan beweging doet, maar dat is ook goed voor je spijsvertering.

Sommige mensen noemden buikspieroefeningen. Die kun je gaan doen, maar als je voeding niet goed is, hebben ze niet veel effect.
Oefeningen voor buikspieren en rugspieren zijn wel goed voor je houding.
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is moelijk voor ons om te beoordelen of je een dikke buik hebt of niet. Geeft ook niet.
Vraag aan je vrienden of ze echt vinden of je een dikke buik hebt. Want misschien denk je het en is het misschien niet zo.
Buikspieroefening heeft geen zin. Daar train je alleen je spieren en verder niets. Je zou bijvoorbeeld aan krachttraining te doen. Dan lijk je ook wat gespierder.

Snoep niet meer als je dat doet en eet dan liever wat fruit of gedroogd fruit zonder suiker. Ook niet teveel want ook daar kan je dik van worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben wel echt dik. Ik heb het gevraagt en zei vonden het wel. Zelf eet ik iedere dag wel wat snoep. (Geen hele zakken chips hoor) Maar fruit eet ik ook. Ik beweeg ook gewoon 1 a 1.5 uur per dag!
Als je vind dat je een iets te dikke buik hebt kan je gezond gaan eten,sporten etc. het liefst cardio!! Tuurlijk weet ik niet hoe je eruit ziet en hoe 'dik' je buik nu echt is.

Als je wilt sporten kan je opbellen naar een fitnessclub en om een total body check vragen (ook vetmeting) en kijken of je nu echt te dikke buik hebt. Zo ja,kunnen ze zelf een plan opstellen naar jou behoefte! Dat is wel zo handig want dan ben je meteen goed geholpen door mensen die er echt iets van af weten!

Succes :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke dag 2x een kwartiertje Zumba. Na 14 dagen zie je resultaat. Er staan filmpjes op You Tube. Ik weet uit ervaring dat het helpt.