Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een wimperhaartje eruit trekken?

Ik heb een heel irritant wimperhaartje dat de verkeerde kant opgroeit en dus vreselijk prikt in mijn oog... De een zegt dat je het eruit moet trekken (wat nog niet eens zo makkelijk is) en een ander zegt eraf blijven... Iemand een tip wat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het haartje eruit trekken voordat je een ontstoken oog krijgt. Dan ben je nog verder van huis. Ook zullen wimper haartjes ook spontaan uitvallen zoals je haren.
Wenkbrauw haartjes trek je ook uit. Dus ik zie geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb, net als jij, een wimper gehad die naar binnen groeide. Ik heb er nooit last van gehad, maar toen ik lenzen kreeg irriteerde het een beetje. Mijn opticiën heeft dit wimpertje er met een pincet, als ik me niet vergis, uitgetrokken. Het lijkt me dat hij wel weet wat hij doet en het dus niet schadelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Doe ik zelf ook af en toe, als het haartje in mijn oog prikt. Of als het een lang haartje is dat in mijn blikveld zit.

Uittrekken lukt soms wel, soms niet (of ik ben een watje).

Wat soms helpt is het afknippen. Daar zie je verder niets van. Wel heeeeeeeeeel voorzichtig zijn!

Soms kan ik het haartje tussen duim en wijsvinger krijgen. Als gewoon uittrekken niet lukt, lukt het wel eens door het tussen je vingers te "rollen". Na een tijdje laat het dan vanzelf los. Duurt wat langer, maar is niet zo pijnlijk.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook eens een haartje gewoon afgeknipt, eruit trekken deed toch wl erg zeer. +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, een medewatje! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit watje knipt ook liever - met een (goed schoongemaakt!!!) nagelschaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hà, drie watjes :)
Cryofiel
14 jaar geleden
@nieuwsgierig, ik denk dat uiterste voorzichtigheid (niet uitschieten) belangrijker is dan de properheid van het schaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm, mag watje 4 ook meedoen? ( liever geen au! )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@freebird, tuurlijk, welkom bij de watteclub :-))
Natuurlijk mag je die eruit trekken. Het is je eigen wimperhaartje. Daar mag je mee doen wat je wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je er gerust uittrekken, geen probleem, je hebt wel kans dat er een langere dikkere voor in de plaats komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag zeker! Je mag alleen geen wens doen, daar moet hij namelijk spontaan voor zijn losgelaten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is zelfs handig om hem te verwijderen. Anders zit die de hele tijd in je ogen te prikken... Das fijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het gewoon doen! Het valt toch verder niet op dat je die eruit hebt gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eruit trekken is niet echt verstandig.
Wat mij betreft stukje afknippen. elke een stukje er af knippen.

Succes.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn wenkbrauwen epileer pluk ik altijd een paar irritante wimperhaartjes mee. Ik heb er nog nooit last van gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding