ik hoor al lang stemmen in mijn hoofd, wat kan dit zijn en wat moet ik ermee doen?

Een verteld mij altijd de verkeerde negatieve dingen wat ik moet doen, ik raak er gestoord van. Als ik naar de huisarts ga, kan ik hem dan verplichten niets aan mijn moeder te zeggen? Ik ben bang dat hij gaat zeggen dat ik gek ben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ervaar dit ook en maak me eigenlijk ook zorgen.. De huisarts is verplicht niks te zeggen als jij dit niet fijn vind.
Als er iets ernstigs is( hopelijk niet, waarschijnlijk niet) Vraagt hij/zij eerst aan jou of je wilt dat je ouders het weten. Als je het weer niet wilt word er (zonder je ouders) een oplossing (bijv. therapie) op verzonnen. XX
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je last van faalangst of onzekerheden...? Ik zou zeggen probeer eerst daar iets aan te doen. Vaak komen stemmen/ gedachtes uit onzekerheid, " stel dat je het verkeerd doet.., wat zullen anderen van je denken"
En dat is helemaal niet nodig om zo te denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de stem tegen je zegt; ga niet naar de huisarts.
Niet naar luisteren hoor! Gewoon toch gaan!
En vertel het ook aan je moeder, het is fijn als ze er vanaf weet toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stemmen ,kunnen zoveel zeggen! Maar het is goed om hier met een vertrouwelijk persoon die je serieus neemt over te spreken.

Antwoorden (6)

Je bent psychotisch aan het worden. Ga maar gauw naar de huisarts. Meestal is dit met een anti-psychoticum te verhelpen. Het is een tekort aan een of ander stofje in de hersenen. Wel snel naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer juist. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja laten we het kind vol proppen met drugs. Laten we het compleet het leven ontnemen en het als een zombie door het leven laten gaan. Heeft de maatschappij er gelukkig geen last van. Probleem opgelost... Niet dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn zeer nabije omgeving heb ik 2 gevallen meegemaakt van mensen die gehoor gaven aan die stemmen. De een sprong door het huiskamerraam bij mensen naar binnen of waadde midden in een vijver, en de ander sloeg iemand bijna de schedel in met een autokrik. U kunt dmv een bezoek aan uw huisarts en een doorverwijzing naar een specialist op dat gebied laten uitwijzen danwel vaststellen of u medicatie nodig heeft. Uw huisarts heeft weliswaar beroepsgeheim, maar als de openbare veiligheid in het geding is of de kans dat u uw gezinsleden wat aandoet, liggen de kaarten anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mobie een psychose, als dit het is, is ernstig en alleen behandelbaar met medicijnen.
Niet behandelen is geen optie.
Als je ooit een psychose hebt gehad weet je dat, ik spreek uit ervaring, het is verschrikkelijk en met een therapie of praten kom je daar niet uit.
ten eerste: een huisarts mag jou kwalen aan niemand doorvertellen (daar heeft hij een eed voor afgelegd)
ten tweede: waarom zou je dit niet met je moeder bespreken?
ten derde: ga niet googelen met wat het zou kunnen zijn. want dan kom je de gekste dingen tegen waar je alleen maar ongerust van wordt. suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is dat u eerst er met uw ouders over gaat praten.
Daarna maakt u een afspraak met uw huisarts om u door te laten verwijzen.
Het wordt namelijk van kwaad tot erger zonder medicatie.
Stemmen kunnen u gevaarlijke dingen opdragen zoals;
spring voor de trein, in het water, van het dak, door een etalageruit etc, of vermoord iemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ff weten wat u heeft ondernomen.
Beterschap.
Wees niet bang: zo is de gedachtegang van de dokter niet. Hij zal jou aanhoren en het waarschijnlijk heel vervelend voor jou vinden. Hij zal dan gaan zoeken wat het beste voor je is. Waarschijnlijk zal hij je doorverwijzen naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stemmen in je hoofd horen is iets wat heel veel mensen hebben. Het kan vrij onschuldig zijn (sommige mensen hebben een inwendig stemmetje wat ze soms advies geeft) maar als die stemmen jou heel dwingend dingen gaan opdragen, wordt het echt tijd om hulp te zoeken.

Ga naar je huisarts. Die hoort dit soort verhalen echt vaker, en die kan samen met jou vaststellen of jouw stemmen van het soort zijn waar je begeleiding of therapie voor nodig hebt. De huisarts zal niets aan je ouders vertellen als je dat niet wil, en een huisarts zal nooit zeggen dat je gek bent. We hebben allemaal wel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
+ Zo'n nuchter antwoord is een verademing als je alle eerdere antwoorden hebt gelezen...
Zorg dat je altijd zelf de baas blijft over wat je doet. En ga als het uit de hand dreigt te lopen medicijnen gebruiken want anders wordt het steeds erger. Ik ken iemand die het ook overduidelijk heeft dus ik spreek uit ervaring.