Wat irriteert jou het meest in de communicatie met anderen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Alle vormen, dus digitaal, telefonisch, per post, non-verbaal, etc.

Toegevoegd na 32 minuten:
Hier kunnen we per slot allemaal iets van leren > ik heb gemerkt dat mensen hun irritaties over dit soort zaken zelden tot nooit uitspreken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dat veel mensen niet begrijpen dat praten vooral luisteren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
O, wat ben ik het met je eens vandaag. +1
itsme
14 jaar geleden
goed gezegd ed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar Ed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Cryofiel
14 jaar geleden
Ook van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed,ik doe er ook 1 bij! Je zult ondertussen wel op een kip lijken met al die veren in je ko..juist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een eer, voor een regeltje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
How how petergradiser.. dr lijkt er hier maar 1 op een kip.. ;-)
Ook + 1 van deze kipjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk ook een haan! Excuses,kipjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, Niet voor de lengte, maar voor de diepte. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zozo 22 duimpjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van mij de 23e. Jammer dat het je maar 10 punten oplevert, want voor zo'n antwoord zou je gerust het echte aantal mogen hebben.
Ik ben het in ieder geval helemaal met je eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Doenja

Andere antwoorden (57)

Dat mensen vooral graag hun zelf horen praten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer "de tegenpartij" niet luistert of geen feedback geeft. Dan vertel ik wat, een stilte en dan gaat hij/zij weer verder met zijn/haar verhaal. Heel irritant.

Of wanneer een groep in gesprek is en als je dan ook wat wilt zeggen dat je er niet doorkomt, terwijl je ziet dat mensen je wel horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt zo'n "hallo? ik ben er ook nog!" idee.
Dat ze een onzin niet kunnen opgeven. En alleen maar benaderen dat dat zo is...

Irriteert mij als de m*thf*ck*r
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obsoluut GEEN meningsverschil.
Gewoon niet aan kunnen. jaloezie!
Gewoon zijn/haar eer gevoel luisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
_1 voor het schelden :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mensen hun eigen onzin niet kunnen opgeven en erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk? mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de waarheid is slechts dat wat het beste geargumenteerd is Babyface. De absolute waarheid bestaat niet. Dus theoretisch heb je wellicht ook nooit gelijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo bedoel ik.! en andere voor de gek houden.
Ik irriteer me echt daarop.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik heb niemand gescholden loes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@babyfaced, dat geef ik ook niet aan, dat je op IEMAND hebt gescholden, maar dàt je scheldt. ;)
Dat gesprekken over belangrijke onderwerpen, zoals bv het oplossen van een menings verschil per email worden gedaan.
Op die manier ontstaan er vaak misverstanden, sommige gesprekken móet je gewoon alleen voeren als je elkaar kan aankijken in levende lijve, dus ook niet per msn.
Tenzij de mogelijkheid er niet is dan kan het wel weer handig zijn, maar persoonlijk verkies ik zeker een écht gesprek, met een bakkie koffie erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat velen mijn voornaam èn mijn achternaam verkeerd schrijven of uitspreken.
Antoni
14 jaar geleden
Het ergste vind ik, het verhaal dat met tig voorbeelden wordt doorspekt. En maar herhalen...., de luisteraar krijgt geen kans om er tussen te komen.
Digitaal en per post is het vaak de zinsbouw en taalfouten die mij storen.
Telefonisch, het tijdstip van bellen en na een hint niet doorhebben dat het niet gelegen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat als iemand mij belt en op de achtergrond steeds de kinderen de aandacht vragen, mag ik een snoepje, mama mag ik naar buiten, en lopen te gillen om aandacht.
En de beller dan ook nog vraagt aan mij heb je een momentje en dat 2 of 3 keer dan vreet ik me op en zeg dan bel een andere keer maar op als we ongestoord kunnen praten want dit werkt voor ons allebei niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,het kind moet leren dat het niet altijd voor alles gaat toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik ook zo'n hekel aan +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+++
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, kinderen zijn altijd aanwezig... En hebben niet altijd door dat het leven niet alleen om hen draait.. Dat zou betekenen dat je alleen 's avonds kunt bellen als de kids liggen te slapen.... Als je de hele dag thuis met je kinderen zit wil je ook wel een keer een volwassen gesprek. is dat zo erg dat je even moet wachten dan? geduld is een schone zaak he :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg storend, omdat deze iedere keer de aandacht geeft aan de kinderen en ze het niet zullen leren, maar juist zien dat voor hun het beste moment is om aandacht te vragen want dit krijgen ze dan iedere keer. Je kan vantevoren bedenken ik wel ergens over praten maar dit gaat moeilijk nu de kinderen er zijn. Om ze alvast de aandacht te geven als ze willen kleuren of wat dan ook dit vast voor ze klaar te leggen. Wat drinken erbij en iets lekkers. Uit ga leggen dat je gaat bellen en even moet praten.
Zo heb ik het altijd gedaan, en na afloop samen kleuren omdat deze zo lief is geweest en hij kreeg in de gaten dat hij dan stil moest zijn. En inderdaad als je een volwassen gesprek wilt voeren moet je dit niet waar de kinderen bij zijn want deze hebben kleine potjes maar grote oren. Als je bij de dokter zit met een probleem is het toch ook super vervelend als deze continue telefoon krijgt en vraagt een momentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik HAAT dat soort gesprekken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lique, duidelijke taal :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lora, dat je je kind even wat te doen geeft is heel slim. Verder als ik aan de telefoon zat en mijn zoontje kwam vragen, dan zei ik even wachten tegen hem. Maar als ik dan 10 minuten later nog aan het bellen ben, dan hebben die 10 minuten voor hem wel heeeel lang geduurd. En als ik hem dan antwoord geef, ben ik er in 1 seconde vanaf en kan ik verder bellen.
Bij de tweede keer dat ie wat komt vragen zeg ik : is het dringend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad 10 minuten is lang, maar door het iedere keer duidelijk te maken gaat het kind dit steeds beter begrijpen. En na verloop van tijd is dit voor het kind duidelijk geworden.
Als je een brief verstuurd hebt en je hoort maar niks dat er gezegt wordt-Oh die heb ik niet gehad-terwijl je voor 100% zeker weet dat ie aangekomen is.
En de minuten lange wachttijden met doorverbinden...pfff..pfff
krijg je zo'n irritant muziekje te horen..na ettelijke minuten komt er een dame of heer aan de telefoon-vertel je je verhaal-wordt er gezegt:u wordt teruggebeld-ja..ja...nou mooi niet.
Kan je weer opnieuw beginnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+zo irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik verstuur alleen nog aangetekend... niks opnieuw beginnen! ik bel niet eens meer. Aangetekend versturen is goedkoper. (haha)
Dat sommigen zooooooooooooooooooo langdradig zijn aan de telefoon en alleen maar praten,tetteren en doorzeuren.Voor mij is de telefoon er voor korte,bondige boodschappen en niet voor ellenlange gesprekken.Ook stoort het me als mensen het alleen maar over zichzelf hebben en hun kinderen,kleinkinderen of hun kwaaltjes.En inderdaad niet luisteren.Ze merken het niet eens als je niet meer naar hen luistert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ had je al van mij gehad maar de reacties waren al weer op, dus bij deze
Het is al gezegd maar nog een keer dan:
dat mensen je aankijken, dan met hun blik weg dwalen, duidelijk ergens anders met hun gedachten, en niet horen wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OH, erg is dit ja :( +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat je zegt bellie, zo erg is dat...
Wanneer men met dure woorden/spreekwoorden gooit maar duidelijk niet weet waar men het over heeft. Zoooo irri!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze met van die dooddoeners gaan schermen, zoals "dat moeten we niet willen" of "dat is niet mijn ding" of "dan heb ik zoiets van ....", allemaal irri-taal.
En als er hele erge taalfouten of veel tikfouten staan in een brief of e-mail die ik ontvang. Getuigt van slordigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat , in wát voor gesprek je met iemand ook bent, een mobiel altijd voorrang krijgt, of piepjes van een sms genoeg zijn om de concentratie van je gesprekspartner grondig te verstoren....Ik vind het té onbeleefd, om te vragen of de mobiele stoorzender afgezet is, als ik een echt gesprek met iemand wil gaan voeren, maar als dat stomme ding met de meest rare ringtones begint te jengelen, en akuut wordt gekeken of het 'belangrijk' is, is wat mij betreft aangegeven, dat dit gesprek dus blijkbaar niet de prioriteit heeft die ik eraan gaf, en is het wat mij klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel ergelijk ja +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms IS het belangrijk... het werd mij eens kwalijk genomen, maar mijn familie lag in het ziekenhuis... dus tja, sorry, maar mijn foontje was belangrijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ freebird : natuurlijk zijn juist zulke telefoontjes altijd belangrijker dan welk gesprek ook. (Ik heb voor het eerst een mobieltje aangeschaft, toen mijn moeder op intensive care lag). Maar ik heb het over de doorsnee 'Waar ben je nu'- onzin geblaat gesprekjes, die de communicatie volledig onderbreken, vooral als er daarna gezegd wordt : waar waren we ook al weer? Dan heb ik dus echt geen zin om de communicatie tot het moment dat dat ding kwam storen samen te gaan vatten. Dan is het, nogmaals, voor mij wel klaar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 want zeer waar wat hier allemaal word gezegd
Ha, die MarieAnne;

Als mensen iedere gelegenheid gebruiken om de aandacht weer op hun eigen verhaal te richten. En het onnodig oppoetsen van hun taalgebruik terwijl dat niets toevoegt aan de inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vaak van die nonsens zinnetjes:
Okeeeej?!
Nah, dat had ik nou ook, bla bla...weg gesprek.
Ik heeeeb toch wah meegemaakt!!! grgrgr
Mijn kleinkind doet al dit en hij kan al dat....zucht.
Rondkijken als iemand tegen je praat..
Lij...zi...g pra...tuh.. met een rollende, gemaakte R ( ewr)

Als je aan het praten bent met iemand op een feestje bv, kijken ze je wel daas aan, maar je ziet dat ze het gesprek van hun naaste buurman aan het volgen zijn.
Dan stop ik meteen met praten, dat hebben ze geeneens in de gaten dan.

Of die telefoongesprekken naast je, in de bus, je MOET gewoon meeluisteren, zo hard.

Soms vraag ik me af, is het nou zo moeilijk om een normaal gesprek te voeren met iemand, te luisteren, iemand uit te laten praten, zonder je zin aan te vullen..
Blijkaar is dit heeeeel erg moeilijk :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me niet snel,maar als ik in de winkel bij de kassa sta wil ik graag dat de kassière mij aandacht geeft.De klant is immers koning ?
Ik erger me er ontzettend aan als ze met haar collega staat te kletsen en mij snel tussendoor even vertelt wat ik moet betalen.Zelfs fatsoenlijk groeten is er soms niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een paar keer op vakantie geweest in Frankrijk en de kassieres zijn daar idd. altijd heel vriendelijk.Wel zijn we een keer de supermarkt letterlijk uitgestuurd omdat ze wilden sluiten.We mochten niks meer pakken en moesten metteen naar de kassa.
ik vind het enorm irritant als mensen me steeds aanstoten terwijl ze met me in gesprek zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Mijn allergrootste ergernis in communicatie met een ander is niet samen op één lijn van begrijpen kunnen komen.
Met sommige mensen kan ik geen gesprek voeren omdat we elkaar voortduren misbegrijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat veel mensen je horen maar niet naar je luisteren.
Ook oppervlakkigheid in de communicatie kan aardig storen, net als dominant aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen waarmee je in gesprek bent ineens wat te binnen schiet harder over jouw gesprek heen gaan praten, het liefst nog over een ander onderwerp alsof ik nooit wat heb gezegt.

p.s. Ik snap niet waarom hier mensen zijn die zich kunnen ergeren aan spelfouten in brieven en e-mails. Mijn vriendin bijvoorbeeld doet altijd erg haar best, maar omdat ze vroeger door haar ouders niet is gestimuleerd maakt ze nogal eens fouten in de spelling en zinsopbouw. Je begrijpt toch wat er staat? Waar maak je je dan toch druk om?? Aan dat soort mensen kan ik mij ergeren!! Zeker als ze je tijdens een gesprek steeds lopen te verbeteren. grrrr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder de spelfouten van je vriendin te kennen, denk ik dat je hierover in het algemeen iets kunt zeggen: De irritatie bij spel- en grammaticafouten zit hem, denk ik, vooral in de vertaling die je moet maken voordat je het begrijpt.
Als iemand bijvoorbeeld schrijft dat iets "egt goet is" dan breekt dat de "flow" in het lezen, waardoor je eventjes, heel eventjes, moet nadenken om het te zien als "echt goed". Die verstoring kan hinderlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het meer over de/het fouten d/t/dt en nog wat andere kleine schoonheidsfouten. Zo erg is het gelukkig nog nied!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nieqoh, ik vind dat datgene wat je in je ps schrijft helemaal terecht is, mijn man is dyslectisch en maakt veel fouten, maar doet altijd zo zijn best, en dan zijn er nog mensen die daar over zeuren, zo irritant vind ik dat.
En jeroenla als dat de flow even verbreekt waardoor irritatie, ik zou zeggen heb dat er even voor over, jij hoeft tenminste niet steeds te worstelen met hoe je iets moet schrijven.
Dat mensen zo vaak tegen elkaar praten in plaats van met elkaar.
Vaak zijn het als het ware 2 monologen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de telefoon in de wacht gezet worden en als je dan al contact krijg ineens de verbinding verbroken wordt.

Taalfouten door officiële instanties, kijk vooral de laatste tijd maar eens op tv hoe politici die maken. Zij krijgen behoorlijk hoog inkomen terwijl ze niet eens gewone spreekwoorden kennen.

Afkortingen: Ik heb eens op een school gewerkt en toen ik daar de eerste dag was dacht ik dat ik in een vreemd land terecht gekomen was. In een zin zaten ong. 20 afkortingen, toen ik er wat van zei moesten ze vreselijk lachen.

Op een telefoontje zitten te wachten omdat men jou heeft beloofd die dag terug te bellen en het komt maar niet. Als je dan zelf belt waarom ze niet hebben teruggebeld dat het dan om een misverstand zou gaan!! Terwijl je hebt herhaalt wat de bedoeling was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het irriteert mij erg wanneer mensen de discussie ogenschijnlijk aan willen gaan, maar wanneer je dan een normale conversatie probeert te voeren, dan blijkt dat de persoon in kwestie niet van plan is naar je te luisteren, laat staan jouw argumenten met alle redelijkheid probeert te bekijken. Veel mensen vinden het fijn vooral hun eigen zegje te doen. Een discussie is voor hen hoofdzakelijk een manier om hun mening duidelijk te maken. Koppigheid dus.

Verder trek ik het heel slecht als mensen met ziektes gaan schelden. Ik vind dat echt een teken van zwakte. Blijkbaar ben je dan niet genoeg in staat je op een nette manier verbaal te uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misverstand irriteert mijn het meest in communicatie... Op alle gebied...

Het niet uitspreken is deel van de miscommunicatie...

Toegevoegd na 5 dagen:
En verder: de ander... de ander irriteert me het meest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeeey :), waarom nou al die minnetjes van mij een +
Het irriteert mij dat mensen niet zeggen wat ze bedoelen. Ik stond laatst op het werk op een stoel en moest van een collega een trap pakken. "je bent dan maar lichtgewicht maar toch..." Hij gooit het dus op mijn gewicht.. Terwijl hij minstens een keer zo zwaar is en ook op de stoelen zit. Het gaat dan waarschijnlijk om het aanzicht of de veiligheid maar zeg DAT dan ipv het op mijn gewicht te gooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik al bij iemand anders las: Bijna niemand spreekt mijn voornaam in één keer goed uit, vooral in ziekenhuiswachtuimtes moeten ze het op 5 manieren zeggen voor ik begrijp dat ze mij bedoelen.

Wat ik persoonlijk ook erg irritant vind (kan flauw zijn maar ik als taal-persoon irriteer me eraan) is dat als ik iets moet (over)typen (ik doe administratief werk) dat er dan wel eens héél veel DT fouten en spellingsfouten in zitten.

Zie afbeelding: "Huh wat??" =)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja; en het irriteert me dat er bijna geen dag voorbij gaat zonder dat ik mevrouw word genoemd... ><
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als je een moeilijke naam hebt, dan kun je verwachten dat het mensen moeite kost. Enne, als je HIER mevrouw wordt genoemd, zou dat wel eens aan je avatar kunnen liggen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus het punt Jeroenla... Dat ben ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij als "taalpersoon" zou moeten weten dat de zin "ik irriteer me er aan" fout Nederlands is. Het is : Ik erger me er aan, of Het irriteert me. Dit is MIJN grootste ergernis in communicatie. Dat iedereen dit door elkaar haalt.
Eenrichtingsverkeer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meer dingen die me kunnen irriteren maar heel vervelend vind ik als ze te dicht tegen me aan gaan staan en zeer direct hun overtuiging ventileren (waar dan geen speld tussen te krijgen is) en dan ook met een vinger naar me wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Dat mensen niet luisteren, of door je heen praten.
*Of dat je internet uitvalt ofzo via chat/e-mail.
*Geen bereik met je mobiel.
*Als je sms inbox vol zit dat het na verwijderen van smsjes nog lang duurt voordat je m alsnog binnen krijgt
*Als mensen niet reageren, of je niet begrijpen..

Etc. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen een SMS of een email sturen en dan gelijk antwoord verwachten.
Vroeger in de tijd van de brieven had je ook de tijd om te antwoorden. Tegenwoordig gaat alles per email, onpersoonlijk, en het moet nog snel ook.

Of als ik mijn verhaal kwijt wil aan iemand en ik krijg een "O ja, dat heb ik ook weleens gehad" verhaal terug, waarin ik eigenlijk meer naar de uiteenzetting van de ander sta te luisteren, dan dat ik even mijn ei kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja dat; oh ja dat heb ik ook ..... maak ik me helaas erg vaak schuldig aan. Ik weet dat het heel vervelend overkomt, maar ik doe dat nooit met de intentie om mijzelf het onderwerp van het gesprek te maken, maar meer om te benadrukken dat ik de ander zo goed begrijp. Ik doe hard mijn best om het te veranderen, want ik kan me voorstellen dat er meer mensen zoals jij zijn die zich daar dood aan egeren.
Als excuus voor mensen zoals ik een +je ;-)
Als mensen mijn mening over iets niet respecteren maar hun eigen mening zien als de enige juiste mening. Herlemaal irritant als die mening ook nog eens gebaseerd is op aantoonbaar foute veronderstellingen en dan toch gaan zeggen: "is toch zeker zo?"

Of als mensen denken dat ik A bedoel, maar ik zeg dat ik B bedoel, en er nog steeds van overtuigd zijn dat ik toch echt A bedoel.

Of mensen die zeggen: "jij doet ALTIJD...", "jij wilt NOOIT..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het juist vaak GEEN communicatie,maar een monoloog is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stopwoordjes.
Zelf let ik er altijd op en probeer ze zo minmogelijk te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mensen ongevraagd een mening geven over iets wat je verteld.Waarden oordelen geven terwijl dat niet aan de orde is.Mensen een gesprek overnemen als je iets verteld.Dus erdoor heen praten.Nooit interesse tonen door te vragen ,alleen maar zelf hun eigen verhaal doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als mijn communicatie stops niet werken, ja ok, prima, goed zo, ja?, nee hoor...weet ik, ja doeg, DAAAG.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mensen je gebruiken als klaagmuur. Dat ze ongevraagd een waslijst van kwaaltjes en ongenoegens over je heenstorten, ook al geef je duidelijk signalen dat je dit helemaal niet wilt horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mensen heel aardig tegen je doen, maar ondertussen...

Dat je niet serieus genomen wordt en je wat standaardzinnen en beleefdheden te horen krijgt.

En... heel veel van het bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat men elkaar niet laat uitpraten en er dus iedere keer met de klep ertussen komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het irritantste vindt ik eigenlijk dat ik zelf soms niet goed in staat ben om mijn boodschap op zo een manier te verwoorden dat hij overkomt zoals ik hem bedoeld heb.

Toegevoegd na 6 minuten:
toevoeging: opvallend dat de meeste irritaties hier gaan over "geen ruimte krijgen van de ander".
Maar zou de ander misschien dat gevoel ook kunnen hebben, waardoor hij denkt dat hij harder moet schreeuwen om gehoord te worden? Is dit niet ook een van de pijnpunten van de manier waarop we met zijn allen samenleven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen hun taal fout gebruiken. Uitdrukkingen verhaspelen. ( ik irriteer me aan.... ipv. ik erger me aan... of het irriteert me...) Het is zonder die taalfouten al moeilijk genoeg elkaar goed te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me aan uw antwoord. Bij ons noemen ze dat pezewevers of muggenzifter !
Ik kan me heel erg ergeren aan mensen die altijd maar zeggen dat je ze je begrijpen en met je meevoelen. Terwijl dat helemaal niet zo is. Bij bepaalde gebeurtenissen kan je alleen begrijpen hoe het voelt als je het zelf hebt meegemaakt.

En ook een enorm irritatiepunt. Als anderen alles altijd ook hebben meegemaakt, maar dan erger. Echt heel vervelend als je ff je verhaal kwijt wil.

Toegevoegd na 55 minuten:
En nog iets vervelends. Dat mensen blijven praten over hun vooroordelen. En dat normaal schijnen te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een gesprek irriteert vooral me vooral als ze je aankijken met een hele neutrale blik. Als het ze niets doet. Of als ze een beetje om hun heen kijken als je een gesprek met ze probeerd aan te knopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik helemaal niet tegen kan is het volgende. Als ik netjes mijn beurt afwacht (b.v) bij de klantenservice,en als je dan uiteindelijk aan de beurt ben de telefoon gaat bij de klantenservice,en zij-hij die weer voorrang geven,en ik weer opniew moet beginnen met mijn verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irritatie onstaat bij de verzender van een boodschap wanneer hij/zij een bepaalde verwachtingen heeft van de ontvanger. De communicatie gaat dus niet zoals men verwacht (ideaal).

Het probleem ligt dus vaak bij de verzender, die een bepaalde boodschap probeert over te brengen. Als dit niet lukt dan levert dat irritatie op. Een meester in communicatie weet als geen ander de aandacht van de ontvanger te vangen en in "zijn/haar eigen taal" aan te spreken, zodat de boodschap zo zuiver mogelijk overkomt.

Belangrijker is dus je irritatie te accepteren, er wat van te leren en de volgende keer meer aandacht aan de "setting" te geven.

Bijvoorbeeld. de omgeving is onrustig.... (schreeuwende kinderen) Wacht een beter moment af.

De persoon is snel afgeleid. (misschien heeft hij iets anders op dat moment aan zijn hoofd). Kijk of je zijn volledige aandacht kan krijgen of wacht een beter moment af.

Ps. ongeduldige mensen zijn dus sneller geirriteerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees dit niet als je je irriteert aan typfouten!

Ps. ik woon al 7 jaar niet meer in Nederland. Ik zie dat ik hier en daar nog een typfoutje gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK zie geen enkele fout... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En irriteren is géén wederkerig werkwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota... Existentieel is het zeer wel wederkerig, te zeer zelfs, want het keert onophoudelijk weer...
gebrek aan respect!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roddeltantes kan ik missen als de pest. Loopt er bij de buren iets mis dan zijn ze gelukkig en iedereen mag en moet het weten . Gaat er iets verkeerd in eigen familiekring dan zwijgen ze als een graf. Ook erger ik me aan mensen die me niet recht in de ogen durven kijken tijdens een gesprek. Meestal zijn deze niet te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij vindt elke autist, of zelfs maar iemand met Asperger, onbetrouwbaar? Dat vind ik nou ergerlijk: dat snelle veroordelen van iemand die niet 100% aan de eigen eisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MarieAnne, claus schrijft dat mensen die hem niet recht in de ogen durven te kijken, niet te vertrouwen zijn. Mensen met autisme of Asperger kúnnen mensen niet recht in de ogen kijken. Fysisch wel, psychisch niet. Ik ken één iemand met autisme, en enkele mensen met Asperger. Iemand recht aankijken voelt voor hen uiterst ongemakkelijk. Ongeveer zoals het voor jou voelt als je, tijdens een gewoon gesprek, met jouw gezicht op 20 cm van het gezicht van je gesprekspartner komt. Doet iemand dat bij jou, dan trek je je terug. Op precies dezelfde manier zal iemand met autisme/Asperger automatisch ergens anders heenkijken als je hem/haar recht aankijkt. Dat is dus absoluut geen teken dat ze niet te vertrouwen zouden zijn. Dat is de reden waarom ik reageerde. Uit naam van de autisten en de Aspergers. In de hoop dat andere lezers hun automatische reactie "hij zal wel onbetrouwbaar zijn" zullen bijstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van Rotaluclac bevalt me niet. In mijn antwoord zeg ik wel MEESTAL en niet IEDEREEN. Het ga je goed, maar dan zonder mij.
Het ontbreken ervan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wanneer je eens je hart lucht aan iemand, ze niet luisteren en dan over hun zelf beginnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal wel een hoop hatelijke reacties opwekken :p, alhoewel het mij niet wakker zal doen liggen..

Ik irriteer mij mateloos aan vrouwen die de hele dag maar over mode, uitgaan, mannen met geld en vakanties zitten te kletsen. kortom .. dingen die er NIET TOE DOEN! En die dan nog durven te zeggen dat een vrouw evenveel doet als een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het irriteert me enorm tijdens vrije tijd, etentjes, kroeg, koffieuurtjes, etc. doorgebracht met vrienden, het mobieltje (lees debieltje) aanstaat en bij het afgaan uitgebreid of langdurig wordt beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve wat hiervoor allemaal al genoemd is:
1) Iemand die na elke zin, heel dwingend en dominant een "Ja!" te berde brengt. (Kom ik thuis, JA, gaan we eten, JA, enz.)
2) Vooral in Italië, maar hier begint het ook te komen, dat er in een café of restaurant in elke hoek een tv aan staat. Ook al wil je niet, je aandacht wordt telkens afgeleid van je gesprek door die bewegende beelden in je ooghoek.
Dat geldt eigenlijk ook voor huiskamers waar je op bezoek bent en de tv automatisch aanstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat men over het algemeen slecht luistert. vooral in medische zaken kan dit bijzonder vervelend zijn. haastig of te weinig echte interesse hebben is ook zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Dat sommige mensen het alleen maar over hun zelf kunnen hebben en totaal niet geïnteresseerd is in de ander

- Mensen die alleen maar lopen te klagen over alles en nog wat tegen zit in hun leven of over een ander, negatief dus, zodat je niet eens meer durft of wil vragen hoe het met ze gaat.

-Dat hun wereld zo klein is waarin ze leven dat elk gesprek die je met ze voert nergens meer over gaat, dan alleen over de dingen die ze in de roddelbladen hebben gelezen en het allemaal nog geloven ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij het meest irriteert in communicatie met anderen:

Als mensen er bij het ventileren van een mening niet automatisch rekening mee houden dat ze het ook bij het verkeerde eind kunnen hebben.

(en slordig taalgebruik, niet vanwege de slordigheid, maar omdat het onduidelijkheid/verwarring schept)
14 jaar geleden
Tsja... uuhm... zeg maar uuuhhh.. dat eeeh... dat ene... uuuhmmm, weet je wel, die!

Dat dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest irrietant vind ik mensen die je niet aankijken als je met ze praat.
En al helemaal als hun antwoorden dan ook nog eens niet verder gaan dan hmm of jah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het steeds maar blijven herhalen van de zelfde punten.
Steeds in een andere vorm gegoten...
En de communicatie met zelf mee gemaakte verhalen, terwijl de communicatieonderwerp daar niet over ging.
Als je zelf weer terugkeerd naar het onderwerp zijn ze vergeten waar het overging... zeer vermoeiend.