Hoe heten de draadjes die achter je voortanden zitten, als je een beugel hebt gehad?

Mijn vraag is eigenlijk: kan je hiermee onder een MRI-scan, maar daar ik de naam niet weet, stel ik het eerst zo.
De "draadjes" houden de 4 voorste boventanden bij elkaar, en de 4 voorste ondertanden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb ook zo'n draadje en dat noemt de Orthodontist een 'spalkje'. Omdat het ijzer is moet je het wel vermelden als je een MRI-scan laat doen.

Toen ik met mijn beugel onder de MRI moest kon dat gewoon, op de foto is alleen het gedeelte rond de tanden 'weggevaagt' door de beugel. Maar omdat het om mijn hoofd ging ( hersenen) was dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een beugel niet, met zo een draadje kan je wel de MRI in.
Voor het onderzoek krijg je een formulier met allerlei persoonlijke vragen. Vergeet het draadje niet te vermelden!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman kijkt zeker ook wel eens naar House? Pas op hoor, want voor je het weet lig je zo vast aan de wand van de MRI geplakt door je draadjes of tatoeages. LOL :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@meander: ha...ha...
Hoe zo'n ding heet weet ik niet maar aangezien dat ook eigenlijk niet je vraag is, antwoord ik dan ook maar op je eigenlijke vraag:

Ik denk dat je dat het beste in het ziekenhuis kunt vragen of het wel of niet mogelijk is. Hun weten (als het goed is) er alles vanaf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De draadjes heten draadjes.
Of je ermee onder de MRI-scan kunt hangt af van de plek die onder de MRI moet.
Als de MRI van je hoofd gemaakt wordt, zou je het wel even moeten melden.