Hoe heten de draadjes die achter je voortanden zitten, als je een beugel hebt gehad?

Mijn vraag is eigenlijk: kan je hiermee onder een MRI-scan, maar daar ik de naam niet weet, stel ik het eerst zo.
De "draadjes" houden de 4 voorste boventanden bij elkaar, en de 4 voorste ondertanden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb ook zo'n draadje en dat noemt de Orthodontist een 'spalkje'. Omdat het ijzer is moet je het wel vermelden als je een MRI-scan laat doen. Toen ik met mijn beugel onder de MRI moest kon dat gewoon, op de foto is alleen het gedeelte rond de tanden 'weggevaagt' door de beugel. Maar omdat het om mijn hoofd ging ( hersenen) was dat geen probleem.

Met een beugel niet, met zo een draadje kan je wel de MRI in. Voor het onderzoek krijg je een formulier met allerlei persoonlijke vragen. Vergeet het draadje niet te vermelden!

Hoe zo'n ding heet weet ik niet maar aangezien dat ook eigenlijk niet je vraag is, antwoord ik dan ook maar op je eigenlijke vraag: Ik denk dat je dat het beste in het ziekenhuis kunt vragen of het wel of niet mogelijk is. Hun weten (als het goed is) er alles vanaf..

De draadjes heten draadjes. Of je ermee onder de MRI-scan kunt hangt af van de plek die onder de MRI moet. Als de MRI van je hoofd gemaakt wordt, zou je het wel even moeten melden.

Bronnen:
http://www.verbeek-orthodontist.nl/templat...

Spalkjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100