Is een gebroken rib genezen na 3 weken?Is al 2 weken voorbij heb geen pijn meer.Is het verstandig om na die 3 weken terug te gaan werken?(wegenbouw)

Heb van de Arts een zieken briefje van 3 weken gekregen
Is dat normaal als je rib gebroken is?
Wel wel terug gaan werken,maar is dat verstandig al na 3 weken?Pijn heb ik helemaal niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Een mooie vlakke breuk kan snel genezen, maar ik zou toch eerst nog even langs de dokter gaan om te vragen hoe hij erover denkt.
Ook al lijkt het genezen dan kan het misschien toch nog wat minder sterk zijn en kan er iets misgaan als het nu al een klap of stoot moet opvangen.
Met het werk wat je doet is de kans op een ongelukje altijd groter dan wanneer je achter een bureau zit.