Helpt het voor een zere rug om met je rug naar een hete houtkachel te gaan zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

een grappig toeval wil dat ik van de week iemand heb geholpen met een zere onderrug, ik behandelde de du mai meridiaan(is op rug) met moxa en de persoon kreeg het enorme behaaglijke gevoel alsof ze voor de open haard zat en werd helemaal verwarmd van binnen. dat is erg ontspannend voor de spieren en natuurlijk is dat goed, als spieren ontspannen kunnen ze beter hun taak uitvoeren van zelf heling.
na de behandeling was de rug losser en voelde beter aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij veel soorten rugpijn is warmte inderdaad pijnstillend. Als je maar niet in een verkrampte houding gaat zitten om maar zoveel mogelijk bij die houtkachel te gaan zitten, want dan werkt het eerder contraproductief dan dat het prettig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt misschien ja , probeer altijd iets warms op te zetten . Pak een sjaaltje of klein dekentje en doet dit rond je buik en rug , niet elke keer iets warms of zetten want dat is niet goed voor je rug :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warmte is een prima manier om minder rugpijn te krijgen, met je rug naar het vuur gekeerd zitten, is dus prima.
Wat bij mij werkt is in bed liggen met een warmwaterkruik op de zere plek. Dat verwarmt de pijnlijke plek of spieren en helpt echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan lekker zijn, maar helpt niet of nauwelijks bij het genezingsprocess.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het kou op je spieren is dat de pijn veroorzaakt helpt het prima.
maar bij hernia, of een zenuwbeklemming is het vrijwel nutteloos.