Waarom krijg ik zo snel kippenvel?

Ik krijg ontzettend snel kippenvel en dan niet omdat ik iets zo mooi ofzo vind maar omdat ik niet tegen dat geluid kan. Ik heb het gevoel dat ik het sneller als andere mensen krijg zo krijg ik bijvoorbeeld kippenvel van: Opscheppen van eten uit een pan, mijn blote huid over schrift papier, een vulpen op papier, schoenen op een bepaalde betonnen vloer en nog veel meer dingen. de kippenvel zit dan vooral op mijn armen en soms op mijn benen.

Mijn vraag is dus: waarom heb ik zo snel kippenvel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Dan gebeurt, omdat sommige mensen niet tegen een bepaalde geluid kunnen. Zoals als je met je nagels over het schooldbord gaat, dan geven die signalen door aan je hersens en je hersens die kunnen daar niet tegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je een heel gevoelig mens bent!
Misschien:
kan je die geluiden vaker aan jezelf laten horen zodat je er meer aan went?
Heb je iets aan je oren (een scheurtje in je trommel vlies) waardoor je scherper hoort dan andere mensen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan ik dit nakijken? Of ik zo'n scheurtje heb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een scheurtje in je trommelvlies kan juist het gehoor beschadigen en juist zorgen dat gehoor slechter ontvangen wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps ja hoe heb ik dat kunnen antwoorden? een scheurtje is niet goed , mijn excuses! dobossies.
PaiJai trommelvlies checken doetd ehuisarts met zo'n puntlampje in je oor doet geen pijn
Waarschijnlijk ben je er gewoon gevoelig voor, dat gebeurt nou eenmaal. Iedereen heeft wel iets. Maar wees gerust; het gaat waarschijnlijk wel weer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het oor zitten allemaal kleine haartjes. Het kan zijn dat in aanleg bij jou minder haartjes zijn waardoor het geluid minder gedempt wordt en je dus gevoeliger bent voor geluiden.

Mag ik je nog iets vragen: Heb je het kippenvel op een bepaalde plek, alleen over je rug?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
90% zit op me armen en de rest op
Mijn rug of benen