Wie weet er een veel goedkoper alternatief dan de lachpsycholoog die 250 euro voor 2 dagen vraagt?

En die minstens 't zelfde effect heeft? (Dus 2 dagen lang lachen?)
http://www.lachpsycholoog.nl/lachyoga/2daagsecursus.asp?
(En ja, dit is een bloedserieuze vraag.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je wat beter uitleggen wat je dan precies zoekt/wilt? Ik vind je vraag erg onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk effect wil je dan bereiken? De hele dag lachen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een cursus om lachyoga-docent te worden. Als je geen docent wilt worden kun je bij een docent lachyoga gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn diverse redenen om het te willen. Lachen is een manier om los te komen, te ontspannen. Niet voor niets zegt men: lachen is gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap, maar heb je daar een cursus voor nodig. Lachen moet juist spontaan en niet aangeleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je je beperken tot de spontane lach. De meeste lach-situaties hebben een aanzet (een filmpje, een mop of grap, enz.) Dus waarom niet zelf een aanzet geven als er geen andere in de buurt is, en je best een lach kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie daar het nut niet van in. Maar ik ben van mezelf al positief en lach al genoeg. Dus heb daar totaal geen behoefte aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dat dat zo blijven moge... Proost!

Het beste antwoord

Ik persoonlijk kreeg al de kriebels bij het lezen.
Een twee daagse cursus lachen en je bent dan een erkend lachmeesteryoga?
Ik moest al lachen om die laatste zin, waar ze aangeeft dat ze ook cursus geeft aan INDIVIDUEN en groepen..
Sorry, maar dit kan ik echt niet serieus nemen, ik heb toch al heel wat cursussen gedaan en meegemaakt.
Deze zou ik bij voorbaad al schrappen.

Ik weet natuurlijk ook niet wat je er mee wilt, zelf 'les' gaan geven, of gaat het om het lachen, om de ontlading.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik kan je één wijze raad geven. Ga gewoon naar een leuke comedie, ga de hele dag naar leuke films kijken en je zult van zelf gaan lachen.
Uitbrullen van het lachen, een lach op je gezicht.. het is allemaal een "lach" :-) .. en dat is denk ik het goedkoopste middel en het werkt het beste.

Je moet het zelf doen en niet een ander, probeer het zelf en je zult alleen maar meer gaan lachen. Aangezien je dan iets heb om trots op te zijn en met een lach op terug kan kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel leuke filmpjes te kijken.Bij deze krijg ik buikpijn van het lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij doet een lach-psycholoog wel iets meer dan je alleen laten lachen.
Je leert bijvoorbeeld in niet vrolijke situaties toch de lach te vinden. De lach te creëren uit het niets. En vast nog veel meer met betrekking tot het gebruiken van de lach (om dingen los te laten e.d.).

Je kunt proberen via boeken het jezelf te leren, maar het zal denk ik niet hetzelfde effect hebben als de cursus.
Het jezelf aanleren lukt eigenlijk alleen goed als je er al aanleg voor hebt en het vergt veel meer tijd dan de cursus. Daarmee is, of het goedkoper is, afhankelijk van de waarde van je vrije tijd.

Ik denk dat je hier wel moet oppassen voor Goedkoop=Duurkoop.

Toegevoegd na 5 uur:
Iets dat je jezelf aanleert past wel beter bij jezelf, omdat het helemaal in jezelf ontwikkelt is. Je zult het ook niet gemakkelijk meer verleren, iets wat je met cursus informatie wel kan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Online lach therapie volgen. Gewoon beginnen met lachen, het hoeft niet echt te zijn, ga een half uur door. Het is beter als je met meer mensen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel lachfilms kijken, mr Bean bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bij bron 1 via een mailtje een prijsopgave krijgen.
Misschien is bron 2 ook wel wat voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een poos voor lachspiegels staan.