Zijn mensen met een hogere bloeddruk van nature drukker dan mensen met een lagere bloeddruk?

Zullen er ook hele drukke mensen zijn die een lage bloeddruk hebben van nature?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een hoge bloeddruk heeft meer te maken met 'jezelf druk maken' dan met hoe druk je bent. Door stress krijg je een hoge bloeddruk, maar door lichaamsbeweging wordt de bloeddruk gewoonlijk lager. Iemand die 'druk' is, beweegt gewoonlijk meer, en kan de stress beter van zich afreageren dan iemand die juist altijd rustig en gesloten is. Zowel door de openheid van een druk persoon als door de ermee gepaard gaande lichaamsbeweging zou ik verwachten dat een druk iemand minder kans maakt op een hoge bloeddruk dan een introvert, rustig persoon. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel andere oorzaken (o.a. de hoeveelheid zout in je eten, de erfelijke aanleg etc. etc. die niets te maken hebben met het karakter....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een lage bloedruk, maar ben toch altijd wel erg aanwezig, druk, hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, oké dan heb je dus gelijk mijn stelling te niet gedaan.
Bedankt! (positief in zien)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik met je mee, ik ben 53 en heb een bloeddruk van 101- 56
Mensen met een hogere bloeddruk zijn niet per definitie altijd drukker.
Wel is het zo, dat wanneer mensen zich "druk" maken, de bloeddruk ook hoger kan worden, ook bij mensen met een lagere bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloeddruk en drukte hebben 0,0 met mekaar te maken. Sterker nog mensen die druk zijn, zweten meer en krijgen een lage bloeddruk als ze niet drinken.