wie heeft er ervaring met een behandeling van Het syndroom van De Quervain heb zelf steeds veel pijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (4)

Dit valt onder de paraplu van RSI. Waarschijnlijk kun je het beste contact opnemen met de rsi-patienten vereniging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ziekte van De Quervain is een sub-acute ontsteking van de schilkdklier, meestal veroorzaakt door een virus.
Meer informatie is te lezen op onderstaande website, er staan ook ervaringen bij van patienten.
(vul op deze website bij 'zoeken' rechtsboven het woord quervain in).

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me wel. Die doet als sport handbal.
Het is een peesontsteking van de duim.

Door een ontsteking van de pezen van de duim, welke zich ter hoogte van de pols bevinden, ontstaat nogal eens een pijnlijke situatie. De wand van deze tunnel wordt gevormd door een slijmvlies, dat als een soort zacht glijlaag maakt dat de pezen gemakkelijk heen en weer kunnen schuiven. Wanneer dit ontstoken geraakt spreken we van een tenosynovitis, hierdoor wordt de beweging van de duimpezen plots veel stroever. Dit is een relatief veel voorkomende aandoening die moeilijk te behandelen is.

Symptomen
In het begin zijn er meestal symptomen zoals: doffe, branderige pijn aan de duimzijde van de onderarm ter hoogte van de pols. Naarmate de ontstekingsreactie verder toeneemt zal de pijn zich niet langer tot de regio van de pols gaan beperken maar uitstralend naar de duim en de onderarm toe.

In een verder stadium is niet alleen pijn in rust maar worden ook

de activiteiten, bewegingen van de duim, meer en meer pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Definitie van De Quervain: het is een tenosynovitis (peesschede ontsteking )van de synoviale schede van de APL en EPB in het eerste extensor compartiment welke geassocieerd wordt met pijn en functionele beperkingen. De oorzaak is nog steeds onbekend, maar in de meeste gevallen wordt bij ons op de poli een injectie gegeven, zodat de synovitis minder wordt en de functie van de duim beter...