Lage bloeddruk hoe kom ik er van af

heb het al jaren ben steeds erg duizelig
zout eten doe ik al veel dat helpt echt niet
ginseng ook niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als zout niet werkt kun je volgens mij beter de artsen raadplegen. Helpt de gewone huisarts niet, zoek dan eens een natuurarts op of een homeopaat.

Met kwalen doorlopen kan ernstige schade toebrengen aan je lichaam.... gaan dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel zout eten belast het lichaam trouwens nogal en is geen oplossing voor de oorzaak van een lage bloeddruk. Een slecht middel, maar wel geschikt om te kijken of het lage bloeddruk is.

Toegevoegd na 27 minuten:
Mijn man heeft last van duizeligheid gehad, toen bleek hij te weinig te drinken. Dat kun je dus wel alvast proberen gewoon extra water. Kwaad kan het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bietensap al is geprobeerd? en veel ijzer eten, spinazie enzo...

succes

Toegevoegd na 37 seconden:
misschien is het ook bloedarmoede want zout moet je wel merken met lage bloedruk..

Toegevoegd na 10 minuten:
kijk anders even hier voor wat uitgebreide info http://www.becel.nl/Consumer/article.aspx?path=Consumer/BloodPressure/UnderstandingBloodPressure/Home
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Meer sporten helpt het zuurstof nivo in je bloed te verhogen waardoor je minder last van duizeligheid kunt hebben. Daarnaast is het iets waar je gedeeltelijk overheen groeit, maar helemaal over gaat het niet.

Tenzij je natuurlijk alles gaat doen wat iemand met een hoge bloeddruk niet mag. (Heel veel zout eten, heel dik worden, helemaal niet sporten enz) Maar dat is zo'n ongezonde levenstijl dat het niet aan te raden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke dag een theelepeltje stroop eten, was een tip van mijn verloskundige. Tijdens mijn zwangerschap had ik last van lage bloeddruk. Nu is het andersom helaas.
Ik kan je moeilijk aan gaan raden te roken.
( cinisch bedoeld dan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bezoek aan je huisarts brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De behandeling van lage bloeddruk
In geval iemand in een shock verkeert, is er sprake van een medische noodsituatie. Hij moet onmiddellijk medische bijstand krijgen in een ziekenhuis. De eerste prioriteit is om de bloed- en zuurstoftoevoer naar de vitale organen te herstellen en weer op gang te brengen voordat onherstelbare schade is aangericht. Professionele hulp bestaat bij elke vorm uit drie maatregelen, de zogenaamde VIP-behandeling:

1.Ventilatie: zuurstoftoediening en/of beademing;
2.Infusie: snel extra vocht in de bloedbaan brengen;
3.Pompkracht verbeteren: adrenaline, dopamine en/of dobutamide; deze geneesmiddelen stimuleren de hartwerking