Weet iemand wat ik het beste doe om de vermageren?

moet vermageren voor mijn gezondheid pijn in mijn benen +,rug en heupen help mij kan niet meer vooruit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kom op je kan het +

Antwoorden (11)

Ben je misschien te veel afgevallen binnen een te korte tijd? Ik kan me voorstellen dat je lichaam dat niet zo leuk vindt. Ik moet 10 kilo aankomen maar als die er INEENS bij zouden zitten, zal ik me een vet varken voelen. Het moet wel gelijkmatig gebeuren. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ze wil juist afvallen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je tien kilo MOET aankomen dan ben je daarna NORMAAL en niet een of ander dier :-) Zelfs als ze er ineens bij zitten! Think positive!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, Wijstein. Ik vind het persoonlijk ook een kotswalgelijke opmerking ; als een broodmager iemand tien kilo aan moet komen om minder dan de helft te wegen als ik, en DAT al een varken noemen, kunnen we elkaar beter niet irl tegenkomen.......
Maar dikke mensen schijn je vrij ongestraft te mogen beledigen. Ik zal het woord dat nu op het puntje van mijn tong ligt maar niet opschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfffft.. Ik zeg: ik zal mij zo voelen omdat ik niet anders gewend ben dan onderwicht. Ik zeg niet dat mensen die dikker zijn dan ik varkens zijn. Misschien lezen jullie in dit geval alleen wat jullie DENKEN dat ik tik en niet lezen WAT ik tik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik wel, maar dan besef je wellicht helemaal niet hoe het overkomt. Dikke mensen zijn nu eenmaal vogelvrij, daar weet ik helaas alles van.
Maar ik weet wel dat aankomen nog moeilijker schijnt te zijn dan afvallen (al kan ik me daar persoonlijk geen voorstelling van maken), dus ook jij veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet (denk ik) dondersgoed hoe het overkomt aangezien ik dus het tegenovergestelde heb en dus ook niet graag word uitgescholden voor van alles en nog wat. Ik scheld haar dus ook niet uit, al lijkt dat misschien zo over te komen. Ik zeg alleen hoe ik me zou voelen als ik ineens 10 kg zwaarder ben en dus scheld ik mezelf uit in mijn antwoord. Al zou ik het niet eens uitschelden willen noemen want IK zou blij zijn met een vetrol. In tegenstelling dus tot iemand die wil afvallen.. het blijf hoe dan ook een kwetsbaar onderwerp voor velen.
Gezonder eten en meer bewegen (voor zover je dat kunt) dat weet je natuurlijk allemaal wel.

Maar wat ook goed kan helpen is schrijven schrijven en schrijven. Constant bijhouden wat je eet per dag (en dat is vaak meer dan je denkt). Schrijf ook de calorien of punten erbij op zodat je al redelijk vroeg op de dag weet wat je al hebt gegeten zodat je daar de rest van de dag rekening mee kunt houden.

Heel vaak gaat het er niet eens zozeer om hoeveel je eet, maar wàt je eet. Met èèn halve rookworst of een pizzapunt bijvoorbeeld zit je eigenlijk al aan je tax van die dag wanneer je wilt afvallen. Je moet je dus ook goed bewust zijn van wat je eet. Het aldoor opschrijven (en opzoeken hoeveel calorien en voedingswaarde etc.) heeft mij indertijd erg geholpen om mij een ander eetpatroon aan te meten.

Succes!

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik vergat er nog bij te zetten dat ik dit ook al een tijdje heb gedaan en dan de calorien in geld omzetten. Dan was elke calorie 5 ct en mocht je bij 1000 calorien dus voor 50 euro per dag opeten. Je krijgt dan bij heel veel dingen de neiging om te denken : Poeh wat duur (in verhouding), en gaat dan op zoek naar wat anders wat niet 'zo duur' is (en meestal gezonder dus).

Moest ik ineens aan denken bij Marleens's reactie op mijn antwoord dat ik daar toen ook een dik schrift van volhad met de 'prijzen' van alles ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijven helpt inderdaad enorm ; ik heb alweer twee dikke schriften klaarliggen voor de komende....maand. Ik ben met de pen namelijk bijna net zo snel als met de typmachine, dus er gaan wel een paar blaadjes door op een dag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net fruit, mager vlees en truttenmelk gekocht (moest van de dietiste) ; allemachies, of je een emmer (geld) leeggooit zeg!! En dat broodbeleg ; alles wat goedkoop is mag NIET, en alles wat reteduur is mag WEL.
Het is dus precies omgekeerd van wat jij zegt : vier euro chips heb je heel wat langer lol van dan van vier euro vers fruit (gesneden, kant en klaar, want dat is de vergelijking, ik bak ook mijn eigen chips niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Marleen, dat klopt inderdaad, maar zo bedoel ik het niet ;-) Je moet je voorstellen dat je bijvoorbeeld 1000 Kcal per dag wilt eten om af te vallen. Als elke Ckal 5 ct is dan heb je die dag denkbeeldig 50 euro te besteden. Een Appel (60 Kcal x 5 ct) 'kost'dan bijvoorbeeld €3,00
Een Banaan (124 Kcal) kost dan alweer €6,20
100 gram Chips (544 Kcal) kost je dan zelfs €27,20! Dan ben je met twee vette bakken chips al meteen door je hele dagbesteding heen. Tjah... ik ben zuunig dus dan koos ik liever voor at 'goedkopers'. ;-) En ik had er zelf zo nog schik in ook, vooral wanneer je nog een 'beetje geld' overhad op het eind van de dag ;-) Btw: wat is 'truttenmelk'?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, zo ; een soort puntendieet-achtig-iets. Ja, bij mij zit het helaas iets anders in elkaar omdat ik niet alleen moet vermageren, maar vooral ook rekening moet houden met die bloedsuikerwaarde. Ik vind het geen punt om af en toe honger te hebben en de hele dag komkommer te knagen, maar dát mag dus niet. En ik meot niet zozeer op het vet alswel vooral ook op het zoutgehalte letten.
Truttenmelk dat is van die domme wijvenreclames, hoe heet die shit, Optimel enzo. Ik zit nou al een ur naar dat pak ge glauwen maar ik kan mezelf niet overhalen het ook daadwerkelijk open te maken ; ik heb het idee dat ik de zoete walm al door de verpakking heenruik (ik vind zoet namelijk HEEL vies, vooal als het ook nog kleverig of dik is. En dan fruit en zuivel moeten eten....brrrrr)
Het HP dieet is het beste dieet wat er bestaat.
HP = halve porties
En natuurlijk direct alle ongezonde dingen laten staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle ongezonde dingen laat staan en je bent ECHT dik, moet je geen halve porties gaan eten hoor, dan ga je tegen de vlakte !! Dùbbele porties juist. Althans, groente, fruit en aardappels. En de rest dus gewoon niet of minder. Vlees, kaas, snoep.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ollekebolleke: Of een Kiwi dieet. Dan mag je àlles hebben, behalve Kiwi ;-) Maar ben het met Marleen eens dat alleen minder gaan eten niet de oplossing is. Wanneer je het gevoel hebt dat je nog niet verzadigd bent dan ben je ook veel eerder geneigd om later nog weer naar de -nog veel ongezondere- snacks te grijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben begonnen met ' normaal' eten, alleen de chips enzo vervangen door komkommer......de eerste vier kilo vloog er zo af :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet onder een bepaalde grens komen anders neemt de snelheid van je metabolisme af en dan val je nog veel moeilijker af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe wat jullie willen; mijn moeder heeft met deze methode de inhoud van haar garderobe verruild van maat 48 naar maat 38. Is kerngezond en inmiddels al 7 jaar geleden, dus ook nog eens zonder jojo effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook niet een slecht dieet voor iedereen, Olleke, dat ligt er ook aan WAT je eet en WELKE helft je weglaat.
Ik wil wel weer een paar open deuren voor je intrappen ;
minder eten, vooral minder vet, meer bewegen. Dat zijn de enige dingen die helpen.
Na een kilo of tien merk je al een significante verbetering en gaat het bewegen steeds makkelijker. Maar als je echt veel moet afvallen ,zoek daarvoor dan zeker in het begin begeleiding.

En ik weet waar je voor staat ; ik moet ook weer rond de veertig kilo afvallen (liefst 60, maar dat vind ik iets te hoog gegrepen en ik ga eerst maar eens voor 10) omdat ik suiker heb. Niet meer voor de lol of voor het mooie dus, maar gewoon om te blijven leven. Dat motiveert, wel, hoor !

Leuk is het niet, en lekker al helemaal niet, maar ik weet uit ervaring dat ik me onder de 100 kilo al helemaal geweldig voel, dus maar gewoon weer een beetje doorbijten. Je zult elke dag balen van al die lekkere dingetjes die je moet laten staan (vooral tussendoortjes en ECHT lekker broodbeleg, vlees en warm eten) maar elke week dik beloond worden door je weegschaal, en na een tijdje ook door het stapje voor stapje afnemen van allerlei andere klachten die je vermoedelijk hebt.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er zoveel last van hebt, (en dat heb je, zei je) . Dan kan je wel het zoveelste kant-en-klaar dieet gaan volgen, of 'halve porties' maar daar gaat je honger gevoel niet mee over.
Laat je begeleiden door een goede dieetist.
Want volgens boekjes en kant en klaar dieëten ga je een jo-jo effect opbouwen. Je moet je houding omtrent eten veranderen. Een goede dieetist weet een hoop zinvolle trucs op je weer op je goede gewicht te krijgen.
Schaam je niet om deze stap te nemen want een hoop mensen hebben er echt last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is makkelijk om te zeggen, minder eten, meer sporten en de lekkere dingen te laten staan. Maar dit is echt vreselijk moeilijk. Je kan dit het beste doen met meerdere mensen zodat je er niet alleen voor staat, erover praten met lotgenoten wil ook helpen zodat je er goed tegenaan kunt gaan. En zeker nu de feestdagen voor de deur staan en alles lekker is.

Dus samen afvallen, sporten en praten.

Hieronder een bron om iets samen te doen en je het gevoel te geven dat je echt niet de enige bent.

In het begin zal het heel erg moeilijk zijn omdat je het hele patroon moet veranderen, maar als je er eenmaal mee bezig bent zit je er volop in en als de 1e kilo's er van af zijn komt de motivatie ook.

Heel veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer gebruiken dan je lichaam verbruikt.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man en ik hebben het gedaan met behulp van de site van weight watchers, dan leer je stil staan bij het aantal punten van wat je eet en dat ga je vergelijken met hoe lekker je het eigenlijk vindt. Geen jojo effect en al weer een paar jaar slank.

Afvallen is eigenlijk leren kiezen.

Eet vooral niet te weinig anders gaat je metabolisme omlaag en dan wordt het nog veel moeilijker en ontstaat snel het jojo effect. De grenzen staan op de site.

De link:
http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/

succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond, doeltreffend en duurzaam vermageren is niet eenvoudig. Het vraagt tijd, motivatie en een zekere inspanning waarbij eetgewoonten moeten worden aangepast. Vermageren is dus niet "eventjes" een dieet volgen... Het blijft nog steeds een kwestie van doorzettingsvermogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er een beetje aan hoeveel hoe snel je moet/WIL afvallen?...Ik weet een goede en betrouwbare methode, kost wel een hoop centen per maand maar gegarandeerd resultaat én begeleiding! Het is een snel dieet en als je goed te werk gaat geen jojoeffect....Je moet natuurlijk je eetpatroon veranderen...want dan ligt het NIET aan je dieet maar aan het "mondje" dat is gewoon eerlijk. Als je echt WIL en dus de discipline kan opbrengen is het een superdieet!! Ga daar eerst eens goed over nadenken, hoe graag WIL je ECHT!!!!????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fruitpers kopen zo eentje waar heel fruit in kan elke ochtend inplaats van je ontbijt en op een leege maag een shake van welke fruit dan ook behalve bananen en veel bewegen hielp bij mij zonder dat dit de bedoeling was ik wilde gewoon wat meer vitaminen maar inplaats daarvan viel ik af ben er zelf dus mee gestopt