Wanneer heb je een mooi gezicht?

Wanneer heb je een mooi gezicht? Op symmetrie en een egale huid na?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Wanneer het spreekt. Het moet er uitzien alsof die persoon interessant is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zo'n speciaal 'raster' te vinden op internet waarin aangegeven staat waar de ogen neus etc horen te zitten. Als je dit raster over een foto plaatst en alle onderdelen zitten op de aangeduide plaats ben je 'knap' en heb je een mooi gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken, dat mensen het gemiddelde gezicht vaak mooi vinden. Of je een mooi gezicht hebt, hangt dus af van de samenleving waarin je leeft, hoe de mensen er daar gemiddeld uitzien. Als je sterk afwijkt van dat gemiddelde, zullen mensen het niet mooi vinden, maar als je een vrij gemiddeld gezicht hebt, vinden mensen het wel mooi. Onderstaande link geeft gemiddelde gezichten van verschillende nationaliteiten:

http://www.nsmbl.nl/het-gemiddelde-gezicht-van-vrouwen

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat is wel over het algemeen gesproken dan, want een Italiaan kunnen we best knap vinden, terwijl die toch niet zo gemiddeld is..;) Dus er zijn blijkbaar uitzonderingen.