Is het normaal dat een kind van 4 na gips donkere haartjes krijgt op zijn benen?

Mijn kind heeft 6 weken in het gips gezeten met zijn onderbeentjes. Hij is nu 4 jaar. Na het gips was zijn huid heel erg schilferig en was er niets te zien verder. maar nu zo'n 4 weken later Ontdekte ik overal zwarte haartjes bij zijn onderbenen. en best wel veel.. Heel raar gezicht eigenlijk voor een jong kind. Ik vroeg mij af hoe dit komt, of het normaal is op zijn leeftijd, of er een verband is met het gips.. en.. kan dit erger worden...zoja moet ik hier iets mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (2)

Dit is volkomen normaal. Mijn kind heeft ook zijn beentje gebroken toen hij 5 was. Kwamen ook allemaal donkere haartjes. Dit gaat vanzelf weg na een paar weken. Ziet er uit alsof het been volwassen is met dat donkere haar.

Geen zorgen, komt helemaal in orde. Tevens lopen ze ook nog wel een maand of 2 alsof ze in het gips zitten. Ook dat regelt de natuur vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn 'nieuwe' haartjes, die nog niet afgesleten zijn en dus veel dikker en donkerder lijken, vergelijkbaar met wat er gebeurt als je die haren afscheert en ze helemaal terug laat groeien.
Over een tijdje zijn die haartjes weer net zo afgesleten als de haartjes vroeger (voor het gips) waren en zul je geen verschil meer zien.