Bultjes op knokkels? Kan iemand mij hiermee helpen?

Vooral in de wintertijd heb ik last van bultjes op mijn knokkels, vaak alleen op mijn rechterhand maar af en toe een paar verdwaalde bultjes op mijn linkerhand. Dit heb ik denk ik al 4/5 jaar, maar gaan op een gegeven moment weg. Maar nu gaan ze niet weg. Ik heb handcreme geprobeerd, olie, gewone creme. Maar niks lijkt te helpen! Weet iemand wat deze bultjes zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Amadea
12 jaar geleden
En daar is opnieuw het gebruikelijke antwoord als volgt: Jouw huisarts! Zo onbegrijpelijk vind ik het dat mensen hun medische problemen op internet voorleggen, in plaats van het te laten zien aan de persoon die daarvoor opgeleid is...

Antwoorden (2)

Ik heb dit ook ooit gehad. En wat bleek, ik was allergisch voor de zeep die ik gebruikte. Nu gebruikt ik alleen echt biologische handzeep. Heb er nooit meer last van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Op welke manier is dat jou gebleken?
Mijn zoon heeft dat ook. Bij hem is het eczeem. In de winter als het koud is, krijgt hij rode pijnlijke schilferige knokkels. Creme tegen eczeem helpt. Handschoenen dragen en niet te veel met je handen in het water zitten. Ga in ieder geval naar de dokter die kan de juiste diagnose bij jou stellen.