hoeveel liter water kan een nier aan per uur om het gezond te houden? bv om het uur een liter wate

bv om het uur een liter water zou dat kwaad kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

ja dat is slecht, je lichaam heeft maar anderhalf tot twee liter water per dag nodig om niet uit te drogen..
een teveel aan water kan zelfs dodelijk zijn, dus ik zou het maar niet doen...

Toegevoegd na 3 minuten:
Normale nieren zorgen er voor dat per dag 8 tot 10 liter vocht kan worden uitgescheiden. Als iemand veel meer drinkt of heel veel in een heel kort tijdsbestek kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water is dan helemaal uit evenwicht. Het lijf raakt dan helemaal in de war en brengt het water naar de hersenen. Die zwellen dan op en als daar niets aan wordt gedaan kan de persoon in kwestie acuut overlijden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou wil ik geen zeikerd wezen Marion61 maar 8 tot 10 liter per dag heb ik nog nooit geproduceerd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook niet ...hoe gaat het @TegenXinnig..lang niet meer gezien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe wel een PBtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke