Waarom eten sommige mensen uit hun neus?

Je ziet wel eens, bv. in een file, mensen die hun neus leeglepelen en opeten alsof het een slagroomgebakje is.
Het ziet er in ieder geval heel erg smerig uit en het lijkt mij ook heel smerig, maar toch lijkt men het lekker te vinden.
Ik vraag me trouwens ook af of dit wel gezond is want je neus zit vol met stofjes die je opsnuift uit de lucht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Eeewwwww!!! Ik kan er niet bij dat men dat "lekker"vindt.
En aangezien het om kleine hoeveelheden gaat zie ik niet in dat men er dood van neer zou vallen.

eeeww eeeww eeeww!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kleine kinderen stoppen van alles in hun mond, dus dit zal de leeftijd zijn dat neuspeuteren wordt aangeleerd.

Ik vraag mij nu af waarom sommige mensen niet uit hun neus eten. Voor zover ik weet moet alle kleine kinderen verteld worden dat dit vies is en niet mag. Maar waar komt die gedachte vandaan? Het grootste gedeelte van je snot loopt via je keel zo je darmen in.

Dat je neus snijten ongezond is en b.v. voorhoofdholte ontstekingen veroorzaakt is al lang bekend. Dus misschien is neuspeuteren wel de beste manier om van vast zittend snot af te komen. En om dit vervolgens kwijt te raken stop je het in je mond.

Het vervolgens opeten is denk ik vooral een nooit afgeleerde gewoonte. Daarnaast blijkt uit het feit dat er zelfs gezegden over zijn 'uit je neus aan het vreten zijn'/uitvreter dat neuspeuteren iets van alle tijden is. Waarschijnlijk is het niet uit je neus eten een cultureel verschijnsel die met onze hygiene manie te maken heeft.

Volgens bijgesloten bron is uit je neus eten trouwens gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is heel simpel: Er zit iets in die neus wat storend is en degene die het doet is zich er lang niet altijd bewust van dat hij/zij in de neus zit te peuteren.

Het zijn vaak onbewuste gewoontes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon puuuuuuuuuuuuuure verveling! haha alleen het is niet echt netjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's handig als je niet direct een zakdoek in de buurt hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gadverdamme ik kan spontaan gaan braken als ik dat zie
en dan gaan ze die pulk ook eerst nog is bewonderen voordat ze het in hun mond stoppen
ik weet niet waarom mensen dat doen maar STOP ermee
HET IS VIES
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel vaak zie ik als ik in de auto voor een stoplicht staat dat er wel iemand zo'n groene jongen aan het verorberen is ,na eerst in de neus te hebben gegraaid alsof er een briefje van 100 in de hersens zit.
je kan dan wel uit verveling in je neus gaan peuteren maar om het dan ook nog op te eten heeft weinig met verveling te maken , ik zal eerder zeggen omdat ze niet weten waar ze hem moeten laten.
ik vind het zeer vies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
crisis????