Wat doet een tandarts als hij je tanden schoonmaakt?

Naar aanleiding van de vraag over de parodentist. De tandarts maakt je tanden ook schoon bij je contröle beurt. Maar wat gebeurt er ? Is het een draaiend vijltje dat langs je tandvlees schuurt. Ik weet dat het tandvlees wel een beetje bloedt van de behandeling ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De tandarts haal de kleine beetjes tandsteen weg. Het volledige verwijderen doet meestal de mondhygienste en is je tandvlees zo erg onstoken, dan word je doorgestuurd naar een specialist: Parodontoloog. Die gaat weer nog een stap verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah maar hoe doet hij /zij dat weghalen ? Met ultra hoge tonen of zo . Het ding maakt wel een hoog geluid ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij weet hier meer van...

Andere antwoorden (1)

Dat is gelukkig geen vijltje. Maar een hoogfrequent reinigingsapparaat. Bloeden tandvlees komt veel voor. Maar als je gebit helemaal in orde is, dan gebeurt dat niet.