Ik heb bruine ogen en zou graag blauwe willen, wat voor lenzen moet in nemen en wat is de prijs de voordelen en de nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisje uit mijn klas heeft dat is is gewoon blank ook al is een van haar ouders buitenlands. Zei heeft donkere ogen en ook blauwe lenzen in het ziet er heel nep uit ook als iemand haar kent. Er was een nieuwe meneer op school en die vroeg gelijk, hoe kom jij aan die blauwe ogen? Misschien ligt het aan de kwaliteit, ze waren van de hema dus mis kan je ze daar dan t beste niet halen. Succes ermee!

Antwoorden (4)

Ik heb ook (donker)bruine ogen, en ik heb ook weleens kleurlenzen gehad. Ik weet dat blauw en groen er erg nep uitzien op bruine ogen. Blauw heb ik gezien bij een ander, en groene kleurlenzen heb ik zelf gehad. Hoewel ik getint ben, vind ik grijs er bij mijzelf het minst nep uitzien. Als jij lichter bent dan ik, zal het er waarschijnlijk nòg minder nep uitzien. Vraag anders bij een opticien welke kleur hij/zij jou aanraadt. Blauwe kleurlenzen raad ik je in ieder geval echt af.

Toen ik ze kocht (2010) waren ze €27,50.

Een nadeel: in zonlicht valt een lichte kleurlens op een donkere oogkleur wel op voor mensen die jou goed kennen/vaak zien.
Een voordeel.. Tjaa, ik vind het eigenlijk best zonde.

Toegevoegd na 59 minuten:
Het lukt mij niet om een reactie te plaatsen, dus ik doe het even zo. Je kunt, voor zover ik weet, allang niet meer (kleur)lenzen uitproberen voordat je ze koopt. Wel hebben ze vaak foto's van donkere ogen met daarop kleurlenzen. Geef het maar aan als 't plaatje het niet doet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je de lenzen gewoon uit een brilwinkel halen? En kan je ook eerst kijken welke kleur bij je staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord:+
Een tijdje geleden wilde ik ook kleurlenzen proberen en ze hadden toen redelijk goedkope bij de hema! Groene, blauwe en hazelkleurige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs van de lenzen weet ik niet precies. De nadelen zijn niks meer dan bij gewone lenzen. Dus dat het soms misschien lastig is ze in te doen en dat het ook zeker moet wennen (dit weet ik want ik heb zelf ook lenzen). Veel meer nadelen zitten er niet aan. De voordelen zijn dus inderdaad waar ze voor bedoeld zijn: je hebt de kleur ogen die je wilde hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi, ik heb zelf donker bruine ogen en ik gebruik tegenwoordig de lenzen van Freshlook Colors (dat zijn de maandlenzen). Ik heb beide blauwe kleuren geprobeerd en ik ben het meest te spreken over de sapphire blue variant. De blauwe zijn ook mooi, maar die zijn net wat natuurlijker in mijn geval. Ik heb in het verleden verschillende kleurlenzen geprobeerd maar deze gebruik ik nu al een tijdje. De prijs is iets hoger maar het zijn wel maandlenzen die je dus vaker dan één keer in kunt doen. Ook zijn ze natuurlijker dan van die meer party lenzen. Groet, Tom.