Als je slaapt ontspannen al je spieren. Je gebit kan dan van zijn plaats komen en hierdoor kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.
Daarnaast is het goed voor het gebit om het iedere nacht te reinigen.

Het hoeft niet perse, je gebit uitdoen. Maar dan is er meer kans op drukplekjes, ontstekinkjes en vuil onder het gebit.

zie ook de bron: http://www.kwaliteitsprothese.nl/nl/site/kunstgebit_menu
Doe uw kunstgebit ’s nachts uit
Wanneer u gaat slapen, moeten ook uw kaken rust krijgen. Doe daarom uw kunstgebit uit als u naar bed gaat. Dat is beter. Vindt u het vervelend om met een lege mond te slapen? Doe dan alleen uw ondergebit uit. Wilt u toch uw hele kunstgebit dag en nacht dragen? Laat uw mond en kunstgebit dan minimaal één keer per jaar door uw behandelaar controleren.

Heeft u het kunstgebit niet in uw mond? Bewaar het dan in een glas water. Ververs het water iedere dag. U kunt uw kunstgebit ook in een glas gevuld met een reinigingsmiddel bewaren. Spoel het kunstgebit altijd goed af met water voordat u het weer in uw mond plaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat het gebit onder het slapen los kan gaan zitten en dan los in je mond kan komen te liggen. Ook geeft het de kaak wat rust omdat deze uiteraard door het gebit belast word
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er door roken en sommige dranken aanslag op ontstaat.
na een nachtje weken in de steradent heb je weer een fris bitje.
Rieneke1
14 jaar geleden
Je gebit kan los komen in je mond, dit kan een potentieel gevaar tot stikken opleveren.

Je eigen gebit inslikken... Hmmz past niet, dus blijft hangen en kan je er in stikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe mijn gebit helemaal niet uit 's nachts!
Volgens mij doet dat vreselijke pijn!
14 jaar geleden
Je wil tijdens je dromen niet met een mond vol tanden staan, toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met kleefpoeder goed vastplakken.
Stel je voor dat er brand uitbreekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke nacht je gebit in een beker met een reinigings tabletje is goed voor je gebit..!

Eigenlijk is dit voor 3 minuten.
maar voor een nachtje is het ook beter, ook voor je zelf tijdens het slapen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er in stikken bij sommige mensen en sommige mensen vinden het ook lekker zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hygiene!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaag...Ik doe dus ook mijn gebit NOOIT uit...Alleen als ik bezopen ben..Hahahaha>>>>>Nee erlijk ik doe m nooit uit!!!
Maar houd m goed schoon als ik wakker ben...is iets makkelijker ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ie lekker weken in een glas water...maar hopen dat dennis the menace niet langs komt..(ken je die scene nog...met Mr wilson)