zou de vaccinatie voor de mexicaanse griep ,bewust vergroot zijn om economische crisis erdoor helpen

kosten lopen zeker wel miljarden op wereld wijd gezien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik geloof niet dat overheden met een dergelijk iets over de crisis heen dneken te komen. Plus dat dit alleen maar verwarring zou scheppen. Dit is juist iets wat serieus opgepakt word omdat het om volksgezondheid gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste overheden gebruiken keynes model van de economie om te bepalen wat voor invloed hun investeringen hebben.

Keynes zegt dat uitgaven van bedrijven, overheid en consumenten de economie stimuleren (dus grote uitgaven = beter voor de economie) terwijl belastingen, sparen en salarissen geld uit de economie halen. (Belasting haalt geld weg bij consumenten, sparen houdt het weg uit de economie en salaris zorgt ervoor dat een bedrijf het niet anders meer kan uitgeven. om de economie te stimuleren zal dit geld dus weer uitgegeven moeten worden.)

Zo bekeken zou de regering dus geld kunnen uitgeven aan vaccins om de economie te stimuleren.

Wanneer ze dat echter niet doen moeten bedrijven veel salaris betalen aan mensen die niet werken (dus geen geld opleveren/bijdrage aan de economie). Met de schattingen van hoeveel mensen zonder vaccinaties ziek zouden worden is de impact hiervan veel groter op economie dan het relatief 'kleine' bedrag voor de vaccinaties.

De kosten van alle vaccins liggen rond de 250 miljoen. Het nederlands bruto nationaal product is 768.704.000.000 (dollars). Zoals je kan zien kost dat nog geen 0.1% van wat we per jaar binnenhalen. Dus als investering om de crisis te bestrijden zou het een slechte oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste economen, ook die bij de overheid, beschouwen het Keynes model inmiddels als verouderd en laten het bij voorkeur links liggen.
Artsen hebben een eed afgelegd, die voor een deel luidt:
"Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft."
Daarnaast heeft vrijwel elke arts de beroepskeuze tot arts gemaakt om mensen te helpen. Zij laten zich door overheden nooit de les voorschrijven.
En helaas, achterdochtige mensen blijven er altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bandera;

Ik zoek graag naar dubbele aganda's en complottheoriën en dit zou een prachtige kunnen zijn. Gezien de financiële belangen die er in de farmaceutische industrie spelen kan ik bij zaken als de mexfluenza ook nooit gedachten als "Wie zou hier nou het meeste aan verdienen?" onderdrukken.