Hoe moet ik douchen zonder dat mijn voet nat word?

Ik heb mijn enkelbanden van mijn linker enkel opgerekt en dat is helemaal ingetaped. Dat mag niet nat worden. Nu wil ik graag douchen, alleen heb ik geen elastiek tot mijn beschikking. Ik dacht zelf een vuilinszak eromheen doen, maar dan heb ik geen elastiek om het dicht te maken. Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja:
plakband!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat ook gehad, moest na de appotheker daar hebben ze een plasticzak / douche zak met elastiek band bij de opening die trek je aan als een sok zeg maar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb mijn enkel met zelfkleefverband en ik wil graag dochen

Het beste antwoord

Knip een stuk van een oude panty die toch vol ladders zit. Dat kan je perfect als elastisch dichtbindkoord gebruiken!

Toegevoegd na 35 minuten:
Aangezien gevraagd wordt naar een manier om een vuilniszak om je been dicht te binden als je geen elastiek ter beschikking hebt geef ik deze suggestie.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter lezen, als dichtbindkoord ;-) dus om de zak heen te knuppen.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, want dat staat al in de vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na wat zoeken naar een oude panty heb ik dat maar gedaan en werkte prima! Bedankt! :D

Andere antwoorden (8)

Zak er om heen.. en dan goed dichttapen.. Rondom een aantal keren..

Wel zorgen dat je het niet te lang zo houdt want dat vindt je been niet leuk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heb ik het ook een paar keer gedaan, werkt heel goed. Je harst jezelf gelijk wel als je het met duct tape doet :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon plakband.
Ligt voor de hand. +
dudemeister
12 jaar geleden
scheer je been goed voor als het plakband eraf gaat
Vuilniszak erom en goed dicht tapen.
Deed ik ook toen mijn voetgebroken was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook geen zak sluiters? Ik zelf heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met mijn rechter arm. Daar heb ik toen een vuilniszak omheen gedaan, en afgesloten met een zak sluiter. Verder kun je ook een vuilniszak om je voet heen binden met tape? Hoeft niet meteen van die zware duck tape te zijn. Desnoods als je echt niks anders hebt, kun je altijd nog plakband gebruiken. Neem aan dat je dat wel hebt :). Als de vuilniszak te groot is, knip je het bovenstuk af, het deel wat overblijft trek je over je voet heen en dan plak je de bovenkant dicht door het rond je been te tapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook een tuinstoel in de douche kunnen zetten en daarop zitten, en je voet buiten de douche leggen op een krukje of zo..
en dan je eigen wassen..
ja kan er zakken omheen binden en dichtplakken maar er komt altijd toch water in..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
strak inpakken maar niet te strak dat je de bloed toevoer remt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben ze in het ziekenhuis geen gipshoes?
Voor thuisgebruik misschien wat duur omdat je hem maar zelden nodig hebt, maar lijkt mij dat deze in een ziekenhuis toch wel voor handen zijn.
http://www.careshop.nl/baden/douchen/Gipshoes-Lomed-volwassen-onderarm/flypage-ask.tpl.html
Je kunt er een pedaalemmerzak omheen doen en deze dan afplakken met (huidvriendelijke) pleister die je bij de apotheek/drogist kunt kopen (witte pleister). Zorg ervoor dat de pleister de huid goed raakt, anders gaat de zak lekken. Doordat je huidvriendelijke pleister gebruikt, is deze ook weer makkelijk te verwijderen als je klaar bent met douchen. Alleen wel goed uitkijken dat je niet uitglijdt in de douche met zo'n plastic zak om je voet. Elastiek moet je trouwens sowieso niet gebruiken, want dit is ook niet waterdicht. Ik heb veel patiënten geholpen met douchen die aan hun voet, enkel, knie geopereerd waren en dit deden we altijd zo. Werkt prima. Je kunt deze methode ook toepassen met een zak om de arm bij kwetsuren aan hand, pols en elleboog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plastic zak met een tairip, of hoe je dat schrijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tie wrap.
Je kan misschien de huisarts raadplegen. Dit klinkt misschien een beetje overdreven, maar het kan handig zijn. Toen ik m'n been in het gips had kreeg ik een speciale zak die daarvoor bedoeld is, helaas weet ik de naam hiervan niet meer precies, maar ik had het gekregen via mijn huisarts. Het leek op een enorm boterhammenzakje met een plastic afsluiting om het water tegen te houden. Werkte perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het plakband kunnen nemen dat gebruikt wordt om dozen te sluiten.

Het hecht onder je handen en..je krijgt het alleen maar los door het weg te knippen.

Als je dat niet hebt..kun je ook het papieren afplakband dat, normaal gesproken, door schilders wordt aangewend om het glas van een raam niet mee te verven.

Dit band word bij het vochtig worden zeer hard èn je kunt het nadien gewoon wegknippen.

Veel succes!

Groet,

Ton