De pijn is géén fijn gevoel. Maar door de pijn kun je een adrenalinestoot krijgen, vergelijkbaar met cocaïne of hardlopen, en dat kan wel lekker zijn.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrenaline maar ook edorfine: "Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters." (wikipedia)
Reddie
12 jaar geleden
@AdrieK, dank voor je correctie/aanvulling.

Andere antwoorden (1)

sommige mensen vinden pijn fijn zodat ze hun zorgen kunnen vergeten of de pijn in hun hoofd kunnen vergeten (heel erg gepest worden of een verschrikkelijke thuissituatie) hierdoor gaan mensen zichzelf pijn doen en dat geeft hun dan een fijn gevoel bijv. in je polsen snijden