Waarvoor staat de ´aanvrager´ van medicijnen op het etiketje?

Ik bedoel het specialisme van de arts staat altijd ergens linksboven vermeld. Waar is dit voor?
Deze vraag stel ik, omdat het (weer eens) fout is vermeld, en ik ben benieuwd of het, behalve over de onoplettendheid van de apotheekjuffrouw, ook nog iets anders zegt? Andere gevolgen heeft? Of is het alleen voor je eigen (on)duidelijkheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is vooral een geheugensteuntje voor jouw, als je van veel verschillende artsen medicijnen krijgt voorgescheven. Als je weet van welk specialisme medicijnen afkomen, weet je waarschijnlijk ok waar die medicijnen ook alweer voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam van de arts staat er op, zodat je weet bij wie je moet voor vragen over je medicijnen.
Dat het weer niet klopt is een grote fout van de apotheek. Maar het kan zijn dat het wel klopt. De meeste apotheken zetten namelijk de initialen van de werknemer ook op het etiket. Vaak bij de naam van arts, zodat het lijkt alsof ze constant fouten maken met de voorletters van de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het klopt niet. Toevallig vrijdag ook weer medicijnen opgehaald; deze stonden op een specialisme, waar ik -gelukkig!- nog nooit geweest ben. Raar!