Omdat ze dat ook niet kunnen;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whah! Dat wilde ik ook net zeggen: Omdat dat de waarheid is! :-)))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt wel!!! Ik kan afzitten en bibberen tegelijk. Je onderschat ons Sharona.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Hen3ette.;-)) @ Schumi23*proest*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sportief van je Cheap! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Cantare Sorry dat ik je pijn doe;-) het kan soms niet anders;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+, want zo is het en niet anders!!!
dat kunnen ze ook niet-tenminste die ik in huis hebt,kan dat niet...
ow.wacht-hij kan tegelijk tv kijken en zappen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whhahah leuk:) +1
Ze kunnen zich baak maar consentreren op 1 ding hahhaa

Toegevoegd na 12 seconden:
vaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt inderdaad vaak gezegd, maar geen man is hetzelfde.
Over het algemeen kunnen vrouwen meer dingen tegelijk doen dan mannen, iets in de hersenen bij de vrouwen stuurt dat aan. Het schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn dat het zo is.
Echter zijn er ook genoeg vrouwen die maar 1 ding tegelijk kunnen doen en zijn er voldoende mannen die meerdere dingen tegelijk kunnen doen.

hier een onderzoek hiernaar:
http://www.women-online.nl/8952007.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Purtje;

Dat fabeltje wordt door vrouwen graag in stand gehouden. Mannen kunnen natuurlijk best meerdere dingen tegelijk, maar als ze iets moeten doen wat aandacht vereist beseffen ze gewoon veel beter dat je maar een ding tegelijk GOED kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie de humor er van in van bovenstaande antwoorden, maar is naar mijn mening niet waar; )
Mannen kunnen prima veel te gelijk. De mannen in mijn leven kunnen ook bellen, schrijven, eten tegelijk.

Of; voetbal kijken en eten te gelijk.
ZELFS bier drinken erbij kunnen ze nog ;)

Nee maar serieus, mannen kunnen dat ook wel,

Het punt is alleen dat net als met heel veel andere 'broodje aap' verhalen dit er in slijt en mensen het allemaal gaan gebruiken.

.. zonde; )

Toegevoegd na 56 seconden:
* bovenstaande antwoorden waren de eerste 3.. ik zie dat er ondertussen alweer heel wat meningen bij zijn gekomen :) (incl een onderzoek)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt doordat de verbinding tussen de hersenhelften bij mannen niet zo sterk is. De hersenhelften van vrouwen werken beter samen, daardoor kunnen ze vaker meerdere dingen tegelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zeggen anderen daarover...

Met hersenscans is aangetoond dat wanneer mannen zitten te lezen, ze zo goed als doof zijn. Dat komt doordat ze maar één ding tegelijk kunnen doen. De hersenen van vrouwen zijn op een andere manier ontworpen dan die van mannen. Daar heeft de natuur vanzelfsprekend een bedoeling mee.
Tijdens de jacht is opperste concentratie nodig
Waarom mannen maar een ding tegelijk kunnen:

Uitgaande van het verre verleden, zou men kunnen speculeren dat dit er wellicht mee te maken heeft dat vrouwen meer taken tegelijk hadden en alle aanwezige informatie in de omgeving opnamen. Mannen waren vaak genoodzaakt zich te richten op één activiteit, bijvoorbeeld de jacht, en moesten afleidende informatie kunnen wegfilteren.

Dus......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen toch getrouwd zijn én vreemd gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mannen zich 100% concentreren op wat ze doen, en dit vol overgave doen, ze laten zich dus niet afleiden!

Ik hoef dus nu hopelijk niet meer uit te leggen hoe dit bij vrouwen werkt? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen niet beter kunnen multitasken dan mannen. Bieden zijn niet erg goed in twee dingen te gelijk te doen.
Waarom vrouwen denken dat ze beter kunnen multittasken, kan ik wel bedenken. In huis en met de kinderen zijn de vrouwen over het algemeen vaardiger. Mij lukte het, toe de kinderen nog klein waren, zonder moeite om bijv. tijdens het eten koken ook een kind te helpen dat naar de wc moest. Mijn man zei op zo'n moment gerust tegen dat kind, dat nauwelijks zindelijk was, dat hij maar even moest wachten tot papa klaar was met eten koken. En.... ging het dan mis dan moest ik achteraf de verhalen aanhoren over hoe zwaar hij het toch had gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen kunnen praten en breien tegelijk. En omdat ze beide tegelijk kunnen, laten vrouwen af en toe een steekje vallen. Mannen laten geen steekje vallen omdat ze niet kunnen breien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen kunnen heel veel dingen tegelijk doen... Maar vrouwen ook hoor...

Er is geen enkele aanwijzing dat mannen meer of minder dingen gelijk kunnen doen, of anders dan vrouwen...

Dus waarom het gezegd wordt weet ik niet, maar het is niet waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen zijn vrouwen beter in het doen van twee dingen tegelijk dan mannen. Hoe kan dit?

Er zijn wel degelijk verschillen in de hersenen van mannen en vrouwen. Zo hebben mannen bijvoorbeeld grotere hersenen dan vrouwen. Mannenhersenen zijn zo'n 10 tot 15 % zwaarder.
Bovendien zijn de hersenen van mannen en vrouwen anders georganiseerd. Sommige structuren zijn bij vrouwen groter en bevatten meer zenuwcellen, terwijl bij mannen juist weer andere gebieden groter en complexer zijn. Het is nog niet helemaal duidelijk of de hersenen van vrouwen hierdoor ook anders functioneren dan die van mannen.

Uit psychologisch onderzoek blijkt verder dat vrouwen over het algemeen beter zijn op het gebied van taal, fijne motoriek en rekenen.
Mannen zijn juist weer beter in ruimtelijke oriëntatie, patroonherkenning en wiskundig redeneren

Maar waar komen deze verschillen tussen mannen en vrouwen vandaan?
Geslachtshormonen spelen tijdens de ontwikkeling van de hersenen een cruciale rol: onder invloed van oestrogeen ontwikkelen de hersenen zich in vrouwelijke richting, terwijl testosteron zorgt voor een mannelijk brein. Het betekent dat genetische factoren de basis vormen voor de geslachtsverschillen zoals we die vinden in de menselijke hersenen. Het is aannemelijk te veronderstellen dat seksuele selectie mechanismen tijdens de evolutie daarbij een voorname rol hebben gespeeld.
Mannen hebben zich vroeger namelijk vooral gericht op het jagen, terwijl vrouwen zich met de verzorging van de kinderen, het bereiden van voedsel en andere sociale aspecten hebben beziggehouden. Waarschijnlijk hebben de hersenen van mannen en vrouwen zich hierdoor anders kunnen ontwikkelen.

Cognitieve verschillen, zoals men die aantreft tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen culturen, kunnen deels ook aangeleerd zijn. Zo zal iemand die nog nooit een plattegrond heeft gezien deze nog niet meteen goed kunnen gebruiken. Dat heeft eerder met educatie te maken dan met genetische, hormonale of neurologische factoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mijzelf uiterst geconcentreerd bezighouden met iets. Ik heb altijd gedacht dat dat een eigenschap van Bitch was, die hem onderscheidde van andere mannetjes en vrouwtjes. Ik heb nooit gemerkt in mijn beroepsleven dat er geen vrouwtjes waren die dat ook konden. Dus is de stelling onjuist.
De vraagstelling loopt op logische gronden overal vast en is dus onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mannen zich soms maar al te graag vast houden aan die stelling!! lekker makkelijk hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij kan poepen en lezen tegelijk.. telt dat ook????? ;-)