Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een leuk fotootje laten schieten van mezelf?

Ik zie er leuk uit hoor ik geregeld, maar op fotoos verkramp ik altijd een beetje en kom ineens heel statisch over, terwijl ik dat juist helemaal nie ben irl. Hoe kan ik wat naturel overkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
612
Pieter2011
12 jaar geleden
Een borrel wil nog weleens helpen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk probeer je dan voor die ene foto die er gemaakt gaat worden er lachend uit te zien. Dat werkt niet bij iedereen.Het gaat erom dat je spontaan lacht en niet zelf probeert een leuke lach te creeeren. Zoek een leuke fotograaf /iemand om wie jij vaak lacht. ( hoeft geen professional te zijn..) neem een goed toestel dat snel achter elkaar meerdere foto's maakt. Ga naar een leuke lokatie, en maak het gezellig. Dan komt je spontane lach vanzelf en laat je fotograaf tientallen foto's achter elkaar maken... Dan zit er altijd een
Leuke bij... Zo werkt het ook in de modellen foto grafie. Ze schieten 10000 foto's voor 1 cover foto van een glossy. Heb je geen fotograaf dan wil ik je wel helpen... Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat helpt, is niet 'poseren' voor een foto. Spreek af dat iemand een camera meeneemt en gewoon tussendoor foto's maakt, lach naar degene achter de camera of overdrijf juist door te zwaaien naar de camera. Dan sta je er vaak al veel beter op.
Ook 'actiefoto's' kunnen heel leuk zijn: ga bij wijze van spreken op een schommel zitten, of op een fiets, en laat je zo fotograferen. Dan ben je met iets anders bezig dan met 'oh jee, hoe kom ik op de foto?'.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding