me haar is erger gespleten door het stijlen het ziet er niet uit wat moet ik nu doen??

het ziet er lelijk uit en ik krijg nu heel snel klitten,Heel vervelend :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gespleten punten zijn niet meer te redden,dat wordt echt een stukje afknippen anders gaat je haar verder splijten en uiteindelijk afbreken.
Je moet ook producten gebruiken die je haar beschermen voor je gaat stylen.
En elke week een haarmasker.
Je kan je haar echt verpesten door het vaak te stylen en verder geen verzorgende producten te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het met bepaalde producten (maskers en serums) wel wat op kallefateren maar weg gaan de gespleten punten niet. Afknippen is het enige dat je kan doen als je ervan af wilt.
Stijltang is echt funest voor je haar als je het te vaak gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als de kapper het haar zo verpest heeft.En het lijkt wel stro-zul je er veel af moeten laten knippen.Of heb je dat zelf gestyled? dan komt het wel weer goed.

Antwoorden (3)

Een beschermend laagje
Er bestaan speciale behandelingen voor gespleten haarpunten op basis van siliconenolie, die de gespleten haarpunten met een flinterdun laagje bedekt. Dit procedé herstelt de haarpunten tijdelijk. Je haar ziet er onmiddellijk gezonder en minder pluizig uit. Opgelet, deze behandeling moet je niet na elke wasbeurt herhalen. Het is beter ze maar om de drie keer te doen: de siliconenfilm overleeft heel wat wasbeurten. Als de laag te dik en te zwaar wordt, trekt ze je haar naar beneden en maakt ze je kapsel dof. Verspreid een of twee druppeltjes van het product over de droge haarpunten. Met een klein beetje vloeistof kan je al heel wat haar behandelen.

Knip je haar in de strijd tegen de gespleten haarpunten
Eerst en vooral het goede nieuws: dankzij de talloze goede producten die nu verkrijgbaar zijn, hebben we met zijn allen minder en minder last van gespleten haarpunten. Als je toch nog problemen blijft ondervinden, kan een bezoek aan de kapper een oplossing bieden. Hij heeft een speciale techniek die de gespleten haarpunten verbergt onder een laag gezond haar. Je haar ongeveer één centimeter afknippen is ook een goed idee. Als je het elke acht tot tien weken op die manier inkort, blijft het toch groeien. De natuurlijke maandelijkse aangroei bedraagt immers 1 tot 1,5 centimeter. Op die manier wordt je kapsel voller en vooral gezonder.

Goede borstels splijten je haarpunten niet
Gebruik materiaal van goede kwaliteit als je regelmatig last hebt van gespleten haarpunten. Denk er zelfs niet aan om goedkope kammen of metalen borstels te kopen. Integendeel; gebruik borstels met echt everzwijnenhaar en kammen van echt hoorn of hout. Ze werken het beste. Gebruik ook zeker geen borstels of kammen met lange pinnen, die je haar met bruut geweld doorploegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aller beste wat je kunt doen is eens naar de kapper gaan en je haar goed laten knippen. Alle mogelijk lapmiddelen zijn nutteloos.
ronron1212
12 jaar geleden
Er is ook wel speciaal spul in de winkel te koop die je voor het stylen er in sprayt of masseert waardoor er een soort laagje om je haar ontstaat, dit zie je niet zitten hoor! Weet niet precies hoe het heet.. vraag ernaar in een etos ofzo! en ja naar de kapper om de puntjes eraf te laten halen, stijlen is niet het allerbeste voor je haar..