Dat is een min.

Toegevoegd na 56 seconden:
Voor veraf is een min. Hij draait de lichtinval van het licht zo dat je een scherp beeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien er sprake is van bijziendheid (myopie), is uw zicht in de verte niet goed. De oogafwijking wordt aangeduid met een ‘min’ (-) sterkte.
Indien er sprake is van verziendheid (hypermetropie), heeft u slecht zicht in uw nabijheid. De oogafwijking wordt aangeduid met een ‘plus’ (+) sterkte.
bamibal
12 jaar geleden
een bril voor veraf word aangegeven in sterkte in MIN punten , ik heb nu -6 aan mijn linkeroog en -5.6 aan mijn rechteroog, behoorlijk slechtziend dus (een plus is voor slechtziend dichtbij).

Toegevoegd na 15 minuten:
Net opgezocht!
door spiertjes rond de lens (in je oog) die heten; Zonulae van Zinn als die zich samentrekken wordt de lens boller om zo dichterbij scherp te stellen (+) en als ze ontspannen ,wordt de lens platter om zo veraf beter te zien (-)
Bronnen: