Het verschil is dat een computerbril ook lichtstralingen opvangt waardoor je als het ware niet verblind word. Een leesbril is niet veel meer dan een vergrootglas ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee toch... Het was toch dat je scherp kan zien op een computerafstand...dus 30 tot 50 cm.
Ik heb namelijk last van dat licht maar de opticien zij dat een computerbril daar niet voor werkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wist ik nog niet,? Ik ga dus een computerbril kopen,omdat ik slechter ga zien sinds ik een pc heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet zo lang geleden op een site gezien. Het zou een kruising zijn tussen een leesbril en een zonnebril. Ik heb nog even proberen te achterhalen welke site dat was, maar kan hem niet vinden. Op andere sites vind ik er idd niets over terug. Het kan dus zijn dat ze het zo hebben gezegd om de brillen beter te verkopen. Ik vond het iig aannemelijk genoeg om het te geloven, maar durf het nu ook niet meer met zekerheid te zeggen. Misschien is het een idee om zonnebril kleppen op de computerbril te maken!?! Baat het niet, dan schaad het niet. Baat het wel, dan belast je je ogen minder snel. denk ik dan ;)
Een ander verschilo is de afstand. Een leesbril stelt scherp op vlakbij, een computerbril of beeldschermbril op iets verderweg. Er zijn brillen die drie verschillende afstanden ondersteunen: lezen, computer en ver weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leesbril is voor dichterbij: hij is afgesteld op het lezen van boeken. Je computerscherm is verder weg dan een boek, dus een computerbril wordt zo gemaakt dat je op die afstand scherp ziet. Ik ben heel blij met mijn computerbril; hij was duur, maar het leest echt een stuk beter, en ik heb veel minder last van moeie ogen.