Zijn dit ook klachten die bij migraine horen?

Migraine? aanval licht hoofdpijn,waterig zien niet meer uit mijn woorden kunnen komen en dingen niet meer snappen. duurde ong 7 uur..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Toch bestaat migraine meestal niet alleen uit hoofdpijn, maar gaan de aanvallen vaak gepaard met misselijkheid en overgeven. De patiënt kan licht, harde geluiden en sterke geuren meestal slecht verdragen. Migraine-aanvallen worden vaak vooraf gegaan door schitteringen, flitsen of golvende beelden. Dit kan een half uur tot een uur voor de aanval gebeuren. Ook kun je tijdelijk een verdoof gevoel of tintelingen hebben, of minder kracht aan een kant van het lichaam. Spreken kan tijdelijk wat moeizaam gaan en zelfs naar een gesprek luisteren of ergens over nadenken kan bij een hevige aanval onmogelijk zijn.

http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/53/1/Symptomen-en-oorzaak-migraine/Page1.html

Het zou dus heel goed kunnen. Ik heb zelf eens zulke heftige migraine gehad dat de bloedvaatjes in mijn ogen dichtgingen... zag ineens helemaal niets meer en kwam niet meer uit mijn woorden. Verward en angstig... heel eng.

Als je het niet vertrouw kun je het best gewoon even bij je huisarts langsgaan om het te overleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan heel goed... En meer verschillende klachten ook zelfs... bijvoorbeeld, gedissocieerd zelfs... Dat je niet meer weet wat waarbij hoort in je beleving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan! Heb ik zelf ook ! Maar heb een goed middel die ik inneem als de klachten van dubbel zien (aura) begint. Als het ware coupeer je het dan. Verkrijgbaar bij huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.Leuk is het in ieder geval niet.Migraine heb je in allerlei soorten en maten natuurlijk.En wat jij beschrijft is er 1 van .Wat je misschien zou kunnen doen is naar een ostheophaat gaan.Misschien kan dit persoon je klachten verminderen.Vaak word het ook nog vergoed door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had (gelukkig had) ook altijd heel erg last van concentratieproblemen. Misschien komen je klachten zoals niet uit je woorden kunnen komen en dingen niet snappen daar vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Migraine wordt gekenmerkt door herhaalde aanvallen van matige tot heftige, meestal eenzijdige, bonzende hoofdpijn met misselijkheid en/of braken, die erger worden bij lichamelijke activiteit zoals traplopen. Daarnaast is er vaak licht- en geluidsovergevoeligheid.
De duur van een onbehandelde hoofdpijnaanval ligt tussen de 4 en 72 uur. Een aanval korter dan 4 uur of langer dan 72 uur sluit migraine uit. Migraineaanvallen kunnen variëren in ernst en duur binnen en tussen patiënten.
De hoofdpijnaanvallen verhinderen dagelijkse activiteiten.
Gebleken is dat 62% van de migrainepatiënten ook spanningshoofdpijn heeft, terwijl 25% van de patiënten met spanningshoofdpijn ook aan migraine blijkt te lijden. Een migraineaanval kan beginnen als spanningshoofdpijn, maar in het verdere beloop van de hoofdpijnaanval ontwikkelen zich de kenmerkende migraineverschijnselen.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=79
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie is dat mogelijk, maar dit kunnen ook symptomen zijn van iets heel anders.

Mij komt dit bijvoorbeeld heel bekend voor van de (op het moment zelf niet herkende) lichte beroertes die mijn vader heeft gehad voordat hij een zware beroerte kreeg.

Let wel: ik ben geen arts, en ik wil absoluut niet de indruk wekken dat jouw situatie vergelijkbaar is met die van mijn vader destijds. Dit is alleen een voorbeeld om te laten zien dat dergelijke symptomen ook door iets anders kunnen komen dan door migraine.

Ben je al bij de dokter geweest? Zo nee, dan zou ik dat alsnog aanraden. Zeven uur lang slecht zien, moeilijk uit je woorden komen en dingen niet snappen is *niet* goed. Een arts kan hopelijk uitsluiten dat het door iets ernstigs kwam, en zo niet, dan ben je er sneller bij dan dat je nu afwacht of het nog een keer gebeurt.