Twee keer vlak na elkaar ongesteld geworden hoe kan dit??

14/03 ben ik ongesteld geworden(normale duur 5 dagen), toen ook weer met de pil gestart (na 3 jaar niet te hebben geslikt), heb hem alleen vaker niet dan wel geslikt. En nu ben ik 24/03 weer ongesteld geworden.. Dacht eerst nog oh beetje te hard seks gehad, maar zette tocht door. En voel ook wel lichte menstruatie pijn.. Vind het raar, dus weet iemand hoe dit kan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Je hebt de pil niet regelmatig geslikt en je hebt sex gehad. Je zou dus zwanger kunnen zijn. Het kan wijzen op een innestelingsbloeding. Over twee weken zou je een zwangerschapstest kunnen doen. Als de bloeding echt net zo zwaar en lang duurt als een normale menstruatie bij jou, dan zal het door de pil kunnen komen. Je lichaam moet wennen of de pil is te licht voor jou en zijn dit doorbraakbloedingen. Als dat zo blijft, kun je beter aan de dokter een zwaardere pil vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloeding is niet zwaar, maar duur nu wel al 4 dagen. En de pil is dezelfde als ik altijd had, Microgynon 30. Had ik nog in de kast liggen, en nee de datum is nog lang niet verstreken..
Maar hou het nog wel ff in de gaten.

Andere antwoorden (1)

Je bent net weer met de pil gestart zeg je, dan is je lichaam gewoon een beetje van slag door de hormonen. Gebeurt wel vaker, je lichaam moet wennen aan de pil.

Hou het even in de gaten, als het over 2 maanden nog onregelmatig is, ga dan terug naar de huisarts, dan is de samenstelling van de pil niet goed voor je.
Ritsuka