moet ik me laten inenten

ik heb een oproep voor de mexicaanse griepprik omdat ik een zoontje van 5 maanden heb,
tevens zijn wij ook weer bezig om zwanger te worden, is het wel verstandig als ik nu een prik haal ivm zwanger worden,

14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ja hoor, dat maakt echt geen barst uit!
Gewoon doen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want ook zwangere vrouwen die nog in de eerste 13 weken van hun zwangerschap zitten worden niet geënt.

Info van de overheid:
"Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A is nieuw. Het is nog onvoldoende bekend of er risico’s zijn voor het ongeboren kind in het begin van de zwangerschap. In de eerste 13 weken van de zwangerschap ontwikkelen onder andere de organen zich nog. Daarom krijgen vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap de vaccinatie niet aangeboden."

Je hebt dus wel nog 2 keuzes.

1. Enten en voorlopig even wachten met een kindje maken
2. Niet enten en doe jullie best en maak er wat moois van!

Succes :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Houd er namelijk ook rekening mee dat je normaliter 2 keer geënt wordt. Dus het kan voorkomen dat je zwanger raakt in deze periode. Tevens blijft het vaccin nog een tijd flink aanwezig in je bloedhuishouding, voordat je eigen lichaam weer alles over heeft genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja voor je zoontje wel natuurlijk.Omdat je nu weer bezig bent om zwanger te worden is het misschien een idee om contact met het ziekenhuis te zoeken daar zitten tenslotte de deskundigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over de eerste 13 weken van de zwangerschap (eerste trimester) is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind.

Je kunt kiezen voor de veiligheid van uw zoontje en je laten vaccineren. Maar dan zou ik in jou situatie nog even wachten met proberenm zwanger te worden. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zwanger.!
Dus ik denk dat je ook een zuster is die bij jou thuis komt.
Vraag eens aan haar?
Want zij weet namelijk veel beter...
succes..!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
1 ik ben nu nog niet zwanger
2 als ik wel zwanger ben komt er geen zuster bij mij thuis