Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je door groeien na je menstruatie?

ik ben 1,70 maar ik ben nog jong kan ik nog groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
991
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor daar heeft menstratie niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel Mobie, de menarche zegt best veel over wanneer een meisje is uitgegroeid. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, dat had ik begrepen, Marjanne ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je je menstruatie hebt zal het groeien nog maar heel minimaal zijn.
Je zal best nog wel een heel klein beetje groeien maar niet veel meer dus.
M.a.w....jij hebt en krijgt een prima lengte zo te merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na de menarche (de eerste menstruatie) groeit een meisje gemiddeld nog zo'n zes centimeter. Dat is gemiddeld, dus het kan veel meer of veel minder zijn. Maar over het algemeen groeien meisjes zeker nog door na hun eerste menstruatie. Het grootste deel hebben ze dan al gehad, dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, wat leerzaam is GV. Nooit geweten dat lengte met menstruatie te maken had! Zou dat ook betekenen dat hele lange meiden pas laat ongesteld zijn geworden, en kleine meisjes juist heel vroeg? Of gaat die redenering te ver?
Heb je een bron Lies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die redenering gaat dan net weer niet op, ik ben 183 en werd op mijn 12 de ongesteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad gaat die redenering niet op Emma. Vaak zijn lange meisjes al lang voor hun leeftijd vóór de eerste menstruatie en kleine meisjes waren vaak al klein...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft vooral te maken met het geheel van de ontwikkeling. De menarche is zo'n beetje de afsluiter van de hele puberteitsontwikkeling, dus ook groeihormonen e.d. nemen daarna af. Een bron.. ehm.. dat zal één van m'n tekstboeken geweest zijn, maar ik weet echt niet meer welke. Maar via google zullen toch ook sites met die informatie te vinden zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste bronnen geven aan dat er nog een "geringe lengtegroei" plaatsvindt na de menarche. Deze geeft ook die zes centimeter aan: http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/schoolkind/22781/de-eerste-menstruatie-wat-moet-je-weten Maar deze vond ik veel informatiever: http://www.med-info.nl/Afwijking_GYNAECOLOGIE%20-%20Algemeen%20-%20menstruele%20cyclus.html Het is inderdaad niet zo dat lange meisjes pas laat ongesteld werden, maar eerder andersom, dat meisjes die vroeg beginnen met hun puberteit (en dus schaamhaar krijgen, borstontwikkeling, meer lengtegroei) ook vroeg hun eerste menstruatie krijgen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding