Zelfintoxicatie.
Ja, dat kan wel, maar meestal gebeurd dat bij verslaafden die al jarenlang steeds meer zijn gaan gebruiken en zo hun lichaam al erg kapot hebben gemaakt en een slechte levensstijl hadden.
Als je opeens bedenkt dat je doid wil en dat met pijnstillers wilg dien is de kans klein, heel klein dag dat gaat lumken. Wel kun je erg ERG veel pijn van krijgen en een orgaan vernielen. Geen goed plan dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zelfs paracetamol is dodelijk bij ongeveer zes dagdoses in een keer ingenomen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik noem paracetamol als voorbeeld omdat dat beschouwd wordt als de veiligste pijnstiller.
Bij een overscheiding van VOORGESCHREVEN dosis dient men DIRECT naar het ziekenhuis gebracht te worden, ook als men zich niet ziek voelt.
Paracetamol maakt bij lethale dosering de lever kapot waar men de eerste dagen weinig van merkt.
Daarna stopt de lever te werken en dan stopt het voor de persoon zelf ook.
Als men zich dus niet meteen onder behandeling stelt en de psychische toestand van de persoon die zichzelf van het leven wil beroven, sterk verbetert (de behoefte aan zelfmoord verdwenen is), gaat men er alsnog aan als niet direct ingegrepen is. Het is een naar stervensproces....
Slikt men een zware overdosis NSAID's dan kunnen inwendige bloedingen (vooral die van de maag) de dood veroorzaken, ook bepaald geen pijnloze dood.....
Opiaten veroorzaken in dodelijke doses vaak (nare) psychosen en nachtmerries waarop dan coma en dood volgen.
Ik wil mensen dan ook met klem aanraden om HULP te zoeken als men dood wil. Meestal is dat een tijdelijk verlangen welke soms al verdwenen is als men de gevolgen van de zelfvergiftiging moet ondergaan.
Zoek dus hulp en sla niet de hand aan jezelf.

Toegevoegd na 1 uur:
Bij paracetamol en andere pijnstillers is een combinatie van pillen (en/of meet alcohol) vaak nog VEEL gevaarlijker dan je uit de som van de stoffen zou verwachten.
Vrijwel altijd is deze gruwelijke vorm van zelfmoord erg naar en pijnlijk voor de persoon zelf, ook als je "op tijd"
in het ziekenhuis geholpen wordt, kun je onomkeerbare schade aan je organen overhouden, wat de kwaliteit van leven verder verslechtert.
In Nederland bestaat de doodstraf niet.
Leg die dan ook niet aan jezelf op maar zoek hulp.

Bij inname van (te) veel pijnstillers bel je het beste METEEN 112, er moet (waarschijnlijk) acuut hulp ingezet worden.

Verspil dan geen tijd met zoeken naar telefoonnummers van dokterswacht oid bij serieuze verdenking van (zelf)intoxicatie, minuten kunnen dan het verschil tussen leven en dood betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk! Een overdosis paracetamol bijvoorbeeld kan dodelijk zijn! Beschadiging van de lever kan optreden in eerste instantie en bij nog hogere doseringen kan iemand er inderdaad aan overlijden.