Niet als je een jongen bent, wel bij meisjes. Het kan zeker nog tot je zestiende duren voordat je eindelijk mannelijke trekken gaat krijgen, dus tot die tijd hoef je je geen zorgen te maken.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja en nee, sommige mensen gaan pas laat puberen en ander heel vroeg. Als je een meisje bent kan je gewoon afwachten. En als je ongesteld word weetje ook dat je nog maar een paar cm zal groeien. Je borsten zullen als meisje tot je 18de door groeien dus je hebt nog tijd zat. Als jongen heb je ook nog tot je 18de de tijd dus misschien puber je wel heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon is 15 geworden in oktober en heeft pas sinds een half jaar puberverschijnselen qua gedrag en lichamelijke veranderingen. Jongens zijn vaak wat later dan meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medisch gezien is er pas reden voor onderzoek als je 16 bent en er nog geen enkel puberteitsverschijnsel is.
Dat komt niet zo vaak voor, maar het gebeurt wel.
14 is helemaal nog niet zo raar.
Ben je ongerust, dan kun je met je huisarts bespreken of een onderzoek op z'n plaats is.