Niet meer ongesteld, help me alsjeblieft?

Hallo!
Ik ben een meisje van 16 jaar (geworden op 16 december 2011). Ik ben vorig jaar op 1 juli ongesteld geworden.. en sindsdien gewoon niet meer!
Ik ben bang dat er iets mis is met mijn eierstokken of hoef ik mezelf nog niet druk te maken.. ik ben echt heel bang en durf echt niet naar de dokter. Ik heb nog geen seks gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is mogelijk dat je een hele tijd niet meer ongesteld wordt na de eerste keer. Bij mij was het ook een aantal maanden.
Heb je het al aan iemand in je familie verteld bijv. je moeder? Het is mogelijk dat zij hier ook last van heeft gehad en dat het in de familie zit.
Je kan natuurlijk ook altijd even langs de huisarts als je het niet vertrouwd en dan kan de huisarts je verder helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi! Probeer je niet al te druk te maken. Ik had zelf ook een onregelmatige menstruatie gehad in het begin. Nu is alles in orde:-) Check eerst bij je moeder, eventuele zussen, oma of tante of zij dit ook hebben gehad. Praten dus en niet wegstoppen of alleen afgaan op het advies van goeie vraag:-)

Als jij je toch zorgen blijft maken ga dan ajb naar je huisarts. Heb je een mannelijke huisarts vraag dan om een vrouwelijke arts als jij je daar prettiger bij voelt. Waarschijnlijk gaat hij/zij je vragen wat de menstruale geschiedenis is van je moeder, eventuele zussen of oma. Check dus bij hun of zij ook dit hebben gehad. Hij/ zij kan ook een monster afnemen om te kijken of alles in orde is. Alleen de arts kan met zekerheid zeggen of er niks aan de hand is. Wellicht ben je dan wat geruster. Je bent niet alleen en het is geen rare vraag dus denk niet dat je raar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niks! Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Alles is nieuw en spannend. Het komt allemaal wel goed:-) Over een paar jaar ben je blij dat je een tijd niet ongesteld bent geweest. Succes verder en als je vragen hebt gewoon stellen! Er zijn geen domme vragen!
Hey maak je niet te druk, ook dat kan het tegenhouden. Misschien is het slim om in overleg met je ouders aan de pil te gaan, dit zorgt in ieder geval voor wat rust in koppie van je. Lijnen is sowieso niet verstandig, maar dat weet je zelf ook wel... Ga samen met je moeder even naar de huisarts, dit hoef je niet alleen te doen. Dikke kans dat er helemaal niets aan de hand is, en dat je lichaam gewoon nog even moet oefenen....kop op, meis. En heel veel succes met school.....