vader 54 jr sinds 4 nov ziek, hoge koorts, sinds 7 nov, en ernstige hoofdpijn, aub wie herkent deze symptonen? dokters tasten in het duister!

slikt sinds 4 nov paracetamol, sinds 11nov diclofinac, arts d8 gew griep, 11 nov d8 huis arts post, mex griep en longontsteking, kreeg amoxciline.
17 nov opname ziekenhuis, longfoto, bloed en speeksel onderzocht, echo, en hoofdscan, geen resultaat.
vergaat van de pijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
nu gaan we het weekeind in, mijn vader heeft geen kracht meer, denkt dat hij dood gaat, wilt het ook op de momenten dat hij weer pijn heeft.
neuroloog en internist weten het niet.

krijgt ma 23 nov weer een buikscan.
maar mijn vader kan de hoofdpijn niet meer verdragen en de koortsaanvallen.
ze hebben per vandaag ook de antibiotica gestopt, aangezien hij koorts blijft houden.

Zolang dus al koorts en pijn.
Vinden jullie het normaal dat hij vandaag niet die buikscan krijgt, omdat ze het weekeind in gaan, kon het zogezegt niet eerder..

Wie herkent iets in deze symptonen???????

Toegevoegd na 6 minuten:
ohja de hoofdpijn zit net tussen en boven zijn wenkbrauwen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik verwacht geen antwoordt hier op gv.
maar hoop dat iemand misschien de symptonen herken,
hij ligt al in het ziekenhuis, dus eerste hulp heeft geen nut.

bedankt voor je reactie

Toegevoegd na 31 minuten:
nee niet verkouden ofzo, heeft echt een idee dat er een gezwel zit boven zn wenkbrouwen en heeft het gevoel dat er iets achter zijn ogen lekt, qua zoutzuur vocht (zo beschrijft hij het, zn ogen zijn ook erg rood)

bedankt voor het reageren allemaal!

Toegevoegd na 2 dagen:
nog steeds niks bekend!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Het enige dat ik kan zeggen is dat het allemaal niet goed klinkt, maar dat wist je al.
Als de arts geen raad er mee weet, terwijl die alle gegevens bij de hand heeft en er een studie voor gevolgd heeft, dan zou het erg raar zijn dat je op GV wel een passend antwoord krijgt.

Ik hoop dat het snel wordt gevonden door de specialisten, en daar wens ik je sterkte en succes bij.
14 jaar geleden
hij ligt in ieder geval op de goede plek dat is misschien een geruststelling.en als de artsen enigzins twijfelen maken ze morgen de scan wel.kan je misschien een web-site opzoeken via google?er zijn er vele,misschien vindt je daar antwoord op je vraag.alhoewel dat ook misleidend kan zijn.
maak je niet al te veel zorgen,al valt dat niet mee.
ik wens je vader beterschap toe...komt echt wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf zeer zware en intense, chronische, voorhoofdsholte ontstekingen gehad en daarmee stroken veel van bovenstaande klachten wel.
Je denkt dat je hoofd explodeert en enige beweging van je ogen of oogleden doet dan al snerpend pijn.
Meestal zit hier wel een vorm van continuïteit in.
Maar dit lijkt me makkelijk te vinden voor de doktoren.

Verder geen snotterende neus en dergelijken?

Ik denk ook niet dat dit nuttige info is verder helaas, maar ik wens hem heel erg veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de hoofdpijn constant of heeft hij echt aanvallen?
Lees een verder op wiki bij clusterhoofdpijn of hier iets herkenbaars in zit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn Ik ben geen dokter he, dat voorop. Maar weet hoe erg zeer zware hoofdpijnen kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hoofdpijnen periode is gelukkig over, ik ben nu alleen een zeer zwaar ontregelde diabeet geworden... Niet veel gezonder, maar heb er minder last van zo qua pijn. Maar dank je en ik hoop dat ze t goede vinden en hem beter maken. Sterkte!
Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar ik wil jou en je vader heel veel sterkte wensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook zo`n hoofdpijn gehad. Het voelde in het begin aan als griep. Ik kreeg opgezette lymfklieren en dan weet je dat ergens een ontsteking zit of eraan komt. Dus naar de dokter en die zei hetzelfde. Dan krijg je antibiotica die niet helpt en na 14 dagen op bed liggen, met hoofdpijn waar je gek van wordt, want licht doet zo zeer, werd ik opgenomen. Ze konden alleen indociet geven, een zware pijnstiller en die hielp tegen de pijn.Het was vrijdag, dus ze deden verder niets als alleen bewaken. Op maandags gingen ze onderzoeken en na een lumbaal-punctie (soort ruggenprik) kwamen ze erachter dat ik meningitis ( Hersenvliesontsteking) had. Als je vader dus begint te "lallen",(praten alsof je dronken bent) laat dan een neuroloog hem onderzoeken. Ik zie net dat hij al is opgenomen, dus daar waren ze dan zelf wel opgekomen.
Ik vermoed dan ook dat het een urineweg infectie is, vanwege de buikscan, maar ik ben geen arts. Ik weet hoe machteloos je je moet voelen en kwaad dat ze hem zo laten lijden, ik was het n.l. ook, maar je bent helemaal afhankelijk van de capaciteit van het ziekenhuis en je moet maar denken dat hij in elk geval in de gaten wordt gehouden, dat heb ik toen bij mij wel gemerkt, want ik dacht ook dat ik doodging en vond het helemaal niet erg als dat zou gebeuren, graag zelfs!
Ik wens je oprecht veel kracht en sterkte dit weekend,Als hij de buikscan krijgt heb je tenminste het gevoel dat hij behandeld wordt, toch? Sterkte voor je vader en je moeder vooral, als je haar nog hebt.
amc
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Als het lallen door het ijlen komt, is dit vaak te wijten aan de hoge koorts, maar als hij lalt wanneer hij normaal met je praat, is dit meestal neurologisch of door hele zware medicijnen die op de hersenen werken. Ik lalde overigens al voor ik in het ziekenhuis kwam. En het gekke was dat mijn bloed helemaal goed was. Misschien omdat ze niet op meningitis onderzocht hadden. Doordat ik niet meer recht kon lopen en lalde was de huisarts gealarmeerd en werd ik met spoed opgenomen. Ik hoop dat ze pijnstilling kunnen geven die hem echt helpt, ik denk dat ze geen risico willen nemen voor ze een buikscan hebben gemaakt, want zware pijnstillers hebben vaak ook weer impact op de maag en weet ik waar nog meer. Bij mij was het duidelijk dat het de hersenen waren en dan kun je gericht medicatie geven, maar bij je vader zijn ze natuurlijk voorzichtiger. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en hij tenmiste gerichte behandeling krijgt. Heel veel sterkte, vooral voor je moeder,want die heeft het nu zwaar hoor. Maar dat besef je wel.
Ben zelf ooit opgenomen met doorgeslagen voorhoofdsholte ontsteking. Verlies van zicht, hoofdpijn, geen reflexen etc. In het ziekenhuis in quarantaine gelegen. Na hersenscan, uitgebreide virologische scans etc, kwam een vd artsen op het idee mijn holtes eens te bekloppen. Die bleken vol met vloeistof te zitten. 2 dagen later rende ik weer buiten na een gerichte antibiotica kuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze complexiteit aan klachten kan meerdere oorzaken hebben. "Alleen" voorhoofdsholte ontsteking zou te makkelijk zijn. Al moet je het wel eerst uitsluiten. Maar als je er bij het ene ziekenhuis niet uitkomt, ga dan naar een ander ziekenhuis, liefst een academisch. Je bent niet gebonden aan een ziekenhuis omdat je er al jaren komt. Vraag een zg. second opinion aan bij je huisarts! hij/zij zal het zeker doen en vaak neemt een huisarts dan direct telefonisch contact op met collegaes daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn en natuurlijk is er al een heel team van specialisten met hem bezig maar ik ken iemand met clusterhoofdpijn die zijn pijn ook een beetje zo beschreef, echt een ondraaglijke pijn alsof er een stuk glas in z'n hoofd zat. Het schijnt echt verschrikkelijk te zijn om deze pijn te moeten ondergaan. Verder zou ik het ook niet weten. Ik hoop alleen dat er snel een oplossing/diagnose komt voor je vader. Heel veel sterkte!

Toegevoegd na 4 uur:
http://www.hoofdpijn.nl/homepage/Clusterhoofdpijn/Symptomen_en_diagnose
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog even een link voor je toegevoegd.
ik las toevallig vandaag zo'n zelfde verhaal en deze persoon leed aan Q Koorts, met zeer hevige hoofdpijn, lag inmiddels ook in ziekenhuis en vertoonde zeer hoge koorts.Q koorts heerst veel in NL . Ik hoop dat ze wat kunnen vinden. veel sterkte !!