Hoe kan ik zo snel mogelijk klaarwakker komen, dus hellemaal fit?

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik bedoel dus in de ochtend, wanneer ik net wakker ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Meteen opstaan als de wekker afgaat, en met koud water je gezicht opfrissen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat anders dan een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dit uit eigen ervaring? of heb je het ergens vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze schrik reactie heeft bij mij iig de omgekeerde werking. Ik verlang dan terug naar de warmte en geborgenheid van mn bedje. En daardoor duurt het nog langer voordat ik Aanspreekbaar ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het LAATSTE waar je zin in hebt als je 's ochtends wakker wordt, maar het werkt wel.
Een kop koffie helpt ook wel, na hetgeen de vorige beantwoorder zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit bed vallen, energy drank, koffie, koud water. Je hoofd stoten . (niet te hard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energy Drank ´s Ochtends? lekker zeg
Steek je kop onder de kouwe kraan. Van schrik ben je meteen klaarwakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door onder de douche te duiken en te eindigen met het afspoelen van tenminste al je ledematen met koud water in de richting van je hart ! Het liefst ook je torso en hoofd maar daar kan je volstaan met wat koud water sprenkelen met de hand ! Gelijk wakker en goed voor je bloedsomloop en vaten,ook de klepjes{anders zakt je bloed nr 't laagste punt} i/d hoofdaders in je benen blijven soepel en alert (als je veel auto rijd bijvoorbeeld en ze werken niet meer goed krijg je trombose) Je kan ook ff gaan zwemmen en daarna douche en koud eindigen is dan ook het beste.
Iki doe dat al mijn leven lang en de iceman geeft mensen ook dit advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wekker ergens op een hoog punt helemaal aan de andere kant van je kamer neerleggen. Als die af gaat moet je wel lopen. En aangezien je toch al loopt.. Kan je net zo goed gelijk doorlopen naar de douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha deze is grappig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt nooit eerder gebruikt?? :o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij moet ie juist naast mijn hoofd liggen en afgaan anders slaap ik er echt keihard doorheen!! Maar kan zeker goed van pas komen bij anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik ik ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + voor jou Machiaveli.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gebruik ik ook, maar bij mij werkt dit eigenlijk niet. Dan zet ik de wekker uit, en ga ik terug naar bed. Maar dat zal meer aan mij liggen, dan het idee.
Naast de al genoemde dingen kun je het proces ook versnellen door licht. De stof melatonine wordt aangemaakt in je lichaam als het donker is, en door deze stof wordt je slaperig. Als het licht is wordt de aanmaak van deze stof in je lichaam stopgezet.
In de zomer zul je dus makkelijker en sneller goed 'echt' wakker zijn dan in de winter, want dan is het immer nog donker buiten. (ik ga er maar even van uit dat je vroeg opstaat). Als de genoemde zaken dus niet helpen, kun je zo'n wekker kopen met een steeds feller wordende lamp naarmate het tijdstip dichterbij komt dat jij wakker wilt worden. Op deze manier wordt de aanmaak van melatonine in je lichaam gestopt en zul je met een minder slaperig gevoel wakker worden. Voorwaarde is wel dat het echt fel licht moet zijn. Zelf een dimlichtje aandoen en dan nog even snoozen zal echt niet werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem zelf melatonine pilletjes als ik een periode niet goed slaap maar ik merk nauwelijks verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n lichtwekker werkt bij mij geweldig! Ik had vroeger uren nodig om op gang te komen, kon ook pas na minimaal een uur ontbijten en was sloom sloom en nog eens sloom.
Wakker worden met de lichtwekker is voor mij WAKKER wakker worden. Met puf om uit bed te stappen, met trek in ontbijt en (meestal) zin in de dag.
Wanneer je lekker wilt opstaan is de wake up light van Philips heerlijk om op te staan!

(voor de donkere ochtenden en voor donkere kamers is dit ideaal!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is van veel meer merken verkrijgbaar.