wat kan ik doen als ik niet kan slapen?

het is nu al de 6e dag dat ik niet in slaap kom.
Heeft iemand tips? Buiten de schaapjes tellen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zeker als je al een paar dagen al niet of nauwelijks slaapt, ga je meer concentreren op het slapen zelf en daardoor blijf je nog langer wakker. Je kunt beter je concentreren, waarom je je niet kan slapen en hieraan werken. Als je veel aan je hoofd hebt, leg een blad papier en pen naast je bed en schrijf op wat je dwars zit. Dit belast je dan bij het slapen niet meer en je hoeft ook niet bang te zijn, het te vergeten, want het slaat al op papier. Daarna probeer je 'geconcentreerd met ontspannen'; door autogenes training (wat 'zieneres' zei) of een innerlijke reis te maken, te mediteren of te denken aan fijne momenten (een vakantie, een strandwandeling oid). Je zult zien dat als je je echt concentreert op de ontspanning van al je ledematen (van je voeten, benen, armen, handen, vingers, oren, ogen) je dit geen 10 keer kunt, voordat je in slaap valt. Adem minstens 2-3 keer in en uit als je je op een lichaamsdeel concentreert en er zeker van bent, dat dit gedeelte ontspannen is, voordat je je op het volgende lichaamsdeel concentreert. Succes en welterusten!

Je moet dan twee zinnetjes blijven herhalen: "Ik ben klaar wakker", "Ik val in slaap" Uiteindelijk zorgt dit er voor dat je in slaap valt.

Een potje sesksen, alleen of met zn tweeen, werkt super!

slaappillen vragen bij de huisarts. Melatonine of Placebo? en gezonde Nachtrust Eind 1993 werd algemeen bekend dat melatonine op een natuurlijke wijze zeer doeltreffend het slapen kan ondersteunen (door onderzoek van het Massachusetts Institute of Technology in de Verenigde Staten). In Amerika leidde dit tot een zo grote vraag, dat de melatonine fabrikanten de stof niet meer aan konden slepen. In onderstaande tekst kunt u lezen waarom melatonine het slapen zo goed ondersteund. Hoe werkt melatonine om de natuurlijke slaap te bevorderen? Over de oorzaak van de werking is op dit moment een discussie gaande. De ene groep wetenschappers denkt dat de effecten optreden omdat melatonine de circadiaanse cyclus (zie introduktie) opschuift, zodat de slaap zich eerder manifesteerd. De andere groep wetenschappers denkt dat de stof een direct effect heeft op de natuurlijke slaap. In het veld is men het er wèl over eens dat de effecten die melatonine op het lichaam heeft zorgt voor een betere nachtrust. De belangrijkste oorzaak van de werking van melatonine en slaap is waarschijnlijk het laten dalen van de lichaamstemperatuur. In het lichaam speelt zich een circadiaanse cyclus af met betrekking tot de temperatuur : 's nachts is het lichaam een paar graden kouder dan overdag. De stof melatonine zorgt ervoor dat de lichaamstemperatuur daalt (dit is een natuurlijk proces), waardoor het lichaam 'denkt' dat het nacht is, waardoor het wil gaan rusten (als u een melatonine supplement overdag inneem, daalt de lichaamstemperatuur ook). Dit verklaart -misschien- ook waarom u beter slaapt nadat u een warm bad heeft genomen (de warmte zorgt ervoor dat de lichaamstemperatuur stijgt, waardoor er meer melatonine wordt geproduceerd. Dit resulteerd dan weer in een temperatuursdaling en een slaperig gevoel). Toegevoegd na 5 minuten: Dat er een relatie is tussen voeding en nachtrust is bekend, al staat wetenschappelijk onderzoek naar dit onderwerp in de kinderschoenen. Chinese acupuncturisten hebben wel ontdekt welke voeding nachtrust kan bevorderen of juist tegenwerken. Er zijn drie beelden te onderscheiden. Telkens zijn er andere voedingsmiddelen die gebruikt kunnen worden om de bij het beeld passende slaapproblemen weg te nemen. Als je tijdens je slaap heftig droomt en soms bezweet en met hartkloppingen wakker wordt, je overdag moeite hebt om je te concentreren, dán zijn de volgende...LEES MEER OP DEZE BRON PAGINA: http://www.psycholoog.net/?p=54

Bronnen:
http://www.melatonine.nl/melatonine/

diep je hoofd in je kussen duwen en een paar keer diep inademen. de lucht van je kussen maakt je slaperig omdat het naar slapen ruikt.

Neem een glas sterke drank.. Moet kunnen werken om in slaap te vallen. Succes. Of een goede beurt Is ook niet te missen..

In bed gaan liggen, en dan aan onderstaande foto denken.

slaap pillen in nemen

Ik kan nog wel een paar tips bedenken: Zorg dat je warm genoeg bent. neem desnoods een extra dekentje... Neem voor het slapen gaan een glas warme melk met honing. zeg tegen jezelf dat je mag gaan slapen... Ga in bed liggen en ga met aandacht je lichaam langs: Begin bij je tenen, je voeten, kuiten etc. Ontspan de ledematen bewust en maak ze zwaar... Doe je ogen dicht en denk aan een zwart vlak. Maak dat zwart in gedachten steeds groter...

Reguliere slaapmiddelen worden sterk afgeraden en daarom ook niet meer vergoedt sinds 1 januari 2009. Er zijn té veel mensen verslaafd aan de zogenaamde benzodiazepinen, (alle middelen wat met -pam eindigt) Je kunt beter nagaan waarom je slaapproblemen hebt. Bijvoorbeeld; drink je savonds teveel koffie of cola, probeer dat dan te minderen. Chocolade is ook iets wat kan zorgen voor slapeloosheid. Wil je echt iets slikken, ga dan naar de drogist en neem iets homeopatisch. Beter dan al die chemische rommel. En anders, laat je doorverwijzen naar een slaapdeskundige, die kan je evt helpen om beter te kunnen slapen.

Als je niet kunt slapen, dan moet je heel snel uit bed, want dan is het nutteloos... Mag ik heel eigenwijs zijn en zeggen dat ik niets geloof van het feit dat je 6 dagen niet geslapen hebt... Ik geloof er geen biet van... Ik kan je alleen zeggen, zoek uit welke tijden voor jou de meest geschikte zijn om te gaan liggen en om op te staan... Ga naar een site waar ze je slaapritme kunnen meten en doe dat en volg je eigen ritme... Ik weet zeker dat je veel en veel beter zult slapen als je je ritme volgt... Verder zou ik je aanraden om uit te vinden waarom je überhaupt moet slapen, want als je de noodzaak niet ziet om te slapen, waarom zou je dan zoiets tijdverslindends en zoiets nutteloos gaan doen?

Als ik niet kan slapen ga ik altijd van duizend naar nul tellen. Alleen als ik echt niet in slaap kan vallen, kom ik bij nul. Wat ook vaak helpt is je volledig concentreren op het in je matras 'drukken' van elk lichaamsdeel. Voel elk stukje van je lichaam zwaar worden en voel het gewicht op je matras. Bij mij wil dat ook nog wel eens helpen.

Ik heb om die reden een half slaaptabletje Oxezepan. Het is een kortdurend medicijn dat je 1 uur voor je gaat slapen in moet nemen. Bij mij is het ontstaan toen ik bij mijn werk voor de eerste keer begon. Ik was bang om niet op tijd te komen. Nu is het elke keer als ik moet werken prijs. Als ik niet hoef te werken val ik gewoon in slaap. En dan neem ik ook geen oxezepam. Tijdens mijn vakantie ben ik 3 weken elke avond gewoon in slaap gevallen. Het zit dus tussen de oren. Maar nu slaap ik wel en ben ik niet een hele nacht wakker.

een paar druppels lavendelolie op een doekje druppelen en naast je kussen leggen, dit werkt rustgevend. Zorg dat je altijd ontspannen bent en kijk vooral geen tv op bed. Zorg voor een frisse slaapkamer en neem voor het naar bed gaan een warme douche. Meer tips heb ik niet meer. weltrusten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100