Ik ben vandaag ingeënt tegen de mexicaanse griep. Zaterdag ga ik op kraamvisite, kan ik nu eerder een kwetsbaar iemand, zoals een baby, besmetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, door de vaccinatie kan je niet opeens anderen besmetten. Echter ben je ook zelf nog niet beschermd, dus kan je het wel nog oplopen en doorgeven.

De incubatietijd is 2 tot 5 dagen NA besmetting. Dus je kan gerust iedereen besmetten zonder het zelf te weten.

En voor de baby is moedermelk het beste om hem/haar te beschermen met natuurlijke antistoffen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onderstaande link is voor moeder en kind :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je kunt niet iemand besmetten door de inenting. En ja, je kan de baby besmetten, zelfs als je zelf niet de griep hebt, als je het virus al bij je draagt