Zijn er katten of honden waar mensen met een allergie geen last van hebben?

Sommige mensen zijn allergisch voor honden en/of katten. Bestaan er rassen waar deze mensen niet allergisch voor zijn? Dus allergie vrije huisdieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb wat honden betreft hele goede dingen gehoord over een labradoodle en onderstaande link bevestigd dat. Het zal wel prijzig zijn. volgens meerdere kennissen is het een populaire hond aan het worden. mijn advies: koop er één met stamboom ipv bij een zogenaamde broodfokker, die geven niet om de gezondheid van een dier. (helaas naar eigen ervaring) de pups lijken hetzelfde maar een volwassen exemplaar zal of rare klachten of zichtbare afwijkingen hebben en dan is de anti-allergie ook niet zo zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vaak zijn mensen allergisch voor de haren van honden en katten. Ik ken een gezin waarbij de man dit ook is en als oplossing hebben zij twee naaktkatten, schijnt heel goed te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan gewoon met naaktkatten. Ze zien er alleen een beetje vreemd uit in het begin, maar na een tijdje wen je gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit inderdaad veel verschil tussen, maar met onze antwoorden hebben wij al alle twee de soorten besproken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zijn allergisch voor de huidschilfers en niet voor de haren,dan heeft zo'n kat geen zin.
Kwam mijn buurvrouw achter met haar Spynx,moest ze hem toch weer wegdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Laurena, dus een haarloze kat/hond is niet altijd oplossing.
Je kunt ook eens proberen om naar een fokker te gaan die Siberische katten heeft.
Sommige mensen die allergisch zijn voor katten doen het wel goed met dit dit ras.

Ook moet je erachter zien te komen of je allergisch bent voor de haren of de schilfers want ook hier zit verschil in met het nemen van een kat.
Ben je allergisch voor schilfers,dan hoef je ook niet aan een naaktkat te beginnen.

Hieronder heb je wat info over de Siberische kat.

http://www.kattenplaza.nl/rassen/rassiberischeboskat

Als je naar beneden scrolt,zie je een stukje over allergie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een labradoodle is speciaal gefokt voor mensen die allergische reageren. Toch zijn het vaak niet de haren waar men op reageert, maar eerder de huidschilfers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat in ieder geval poedels heel weinig tot geen allergische reacties geven. En nee, poedels zijn niet standaard verwende schoothondjes, ze zijn leuk en intelligent!