Hoe lang duurt het voordat je menstruatie na het zetten van een Mirena spiraal weer op orde is?

Omdat ik overmatig bloedverlies had tijdens mijn menstruatie`s, (met soms wel 10 dagen achter elkaar ongesteldheid, en enorme hoofdpijn en soms erge buikpijn.) Heb ik in overleg met mijn dokter en de gynaecoloog in het ziekenhuis een Mirena spiraal laten zetten. Ik heb afgelopen 17 januari de spiraal laten zetten. Direct erna ben ik ongesteld geworden. Dat duurde 12 dagen lang met hele schommelende soorten bloed verlies. 12 dagen erna! weer ongesteld. Dat duurt tot nu al 16! dagen. Klopt dit? Hebben meerdere vrouwen dit? In het ziekenhuis zeggen ze dat het wel klopt. Dat meerdere vrouwen het hebben. Maar zo lang? Ik ben nu langer ongesteld erna dan ervoor.
De spiraal is niet gezet ivm anticonceptie. Meer om het bloedverlies en de klachten tegen te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

dat had ik ook in het begin
na ongeveer een half jaar is het gestopt en nu ben ik het helemaal niet meer
ik heb begrepen dat dat niet bij iedere vrouw zo is
neem anders even contakt op met je dokter als je twijfeld
sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ook ik heb dat de eerste paar maanden gehad, gebeld naar gynaecoloog en die zei dat het normaal was. Leuk is anders, maar nu, bijna 3 jaar later, heb ik nergens meer last van en ben ik tevreden over de mirena. Dit werd bij mij trouwens na een paar maanden normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, ik heb ook het mirena spiraal. ik had in begin totaal geen bloedingen, paar maand geleden dan ineens wel, na een jaar ofzo, en nu weer even niet , mijn gynaecoloog zei dat het moeilijk te voorspellen is, en dat het bij iederen vrouw anders is. succes ermee x