Waarom gaat mijn huid enorm jeuken als ik er een hete douchestraal op richt?

Vooral op mijn scheenbenen en rug bovenin is het nogal heftig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Deze jeuk heeft te maken met de droogte van je huid, water hydrateert niet maar ontneemt vocht uit je huid. Niet te heet douchen, een verzorgend product gebruiken tijdens het douchen, de jeukende plekken niet afdrogen maar insmeren met een verzorgende olie. Blijft je huid heerlijk soepel van.
Gebruik geen alcoholhoudende verzorgende producten en het liefst produkten met natuurlijke ingredienten. Kneipp olien zijn bijvoorbeeld een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De veranderende bloedstroom doet dat... Er is beweging van bloed, afvalstoffen die gaan stromen, dat doet enorm jeuken... Krab lekker en maak de waterstraal even heel heet (een soort sauna-effect krijg je dan) En als je durft, draai de temperatuur heel langzaam terug in een tijdsbestek van een paar minuten, zodat je niet hoeft te huiveren tot dat het helemaal zonder warm water gaat... En dan weer even hoog, dan spettert het van energie in je huid, tintelingen en warmte EN koude sensaties door elkaar heen... Dan gewoon warm afdouchen... Dan ben je klaar voor de dag of voor de nacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeuk is een vorm van pijn en irritatie. Je huid is (even) geïrriteerd door de hete douchestraal.

Waarom het bij je scheenbenen en bovenrug heviger is, durf ik niet te zeggen. Ik kan wel 'n paar dingen noemen waarom ik denk dat het daar heviger is maar die zouden allemaal speculatief zijn. Dus die laat ik dit keer achterwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik zou bijna zeggen: geef dan géén antwoord. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja... Ik heb antwoord gegeven om de vraag waarom haar huid gaat jeuken! Alleen waarom dat op de twee genoemde plekken heviger is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Your Welcome :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij had je al een plus gehad,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx Lora :-) 'k heb jou vandaag en gisteravond ook 'n aantal +'jes gegeven. Maar heb het niet overal bij vermeld... Anders kan ik niet meer reageren op 'n gegeven moment :-P
Dat heb ik ook.
Je kan er echt bijna van door het raam springen zo jeukt dat. En met name bovenrug scheenbeen en armen. na een korte tijd gaat het weer over.
Wat mij opviel was dat als ik gewone zeepproducten gebruikte erbij de jeuk erger werd.
Dus nu gebruik ik babydouche, scheelt mij meer dan de helft en minder heet douchen uiteraard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ontstaan als je een bepaald soort medicijnen slikt.
Of door een verhoging van de lichaamstemperatuur ten gevolge van inspanning of het verkeren in een warme omgeving dus ook een warme douchestraal, maar ook door sterk gekruid voedsel, koffie, en stress of emoties.

Ik ben geen arts, maar je kan de bron hieronder toch eens even doorlezen. En verder contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je misschien weet, onttrekt water vocht uit de huid.
Jeuk ontstaat dan ook vaak door het uitdrogen van de huid. Kort en niet te heet douchen helpt een beetje. Gebruik geen geparfumeerde douchecreme/zeep maar probeer eens ongeparfumeerde olijfoliezeep. Misschien heb je een andere douche creme of zeep, dan degene die je normaal had? Kan zijn dat in met name de parfum die erin zit een stof zit waar je allergisch op reageert. Na het douchen is het lekker om gewone menthol poeder te strooien. Dit verkoelt en helpt tegen de jeuk. Waarom juist je rug en scheenbenen, weet ik niet. Van de scheenbenen kan ik het me wel goed voorstellen omdat die geneigd zijn snel uit te drogen, de rug kan ik me voorstellen omdat je wanneer je jeuk krijgt dit het meest op de rug voelt. Vandaar is het altijd zo lekker om je na het douchen met een beetje ruwe handdoek af te "schuren". De meeste mensen hebben trouwens altijd jeuk op de bovenrug. Mocht niets helpen is er ook nog altijd de dermatoloog en die heeft er zelfs medicijnen en/of goede cremes voor, want je bent echt niet de enigste die hier last van heeft.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom dat je tijdens het douchen dus alleen van de waterstraal jeuk krijgt en dan is er nog geen zeep of badschuim gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch een plus van mij hoor als niemand het doet +
amc
14 jaar geleden
lora@ dank je wel.
Heet en te vaak douchen en baden droogt de huid uit.
Jeuk kan verschrikkelijk zijn. Minder heet douchen is een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en eindigen met een koude straal, even tanden op elkaar maar het werkt wel.