Is het waar dat velen de Mexicaanse griep zonder koorts door komen ?

De mexicaanse griep lijkt nog milder te zijn dan dokters een paar maanden geleden hadden voorspeld . Ik hoor van collega's en vrienden die wel een griepgeval met koorts in de familie hebben gehad , dat ze zelf "ZONDER koorts maar met enkele symptomen zich een week tot twee weken niet zo lekker voelen. Maar intussen wel gewoon aan het werk gaan.

Wat is hier aan de hand !!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb hem gehad, h1n1.. Heb anderhalf jaar geleden een stamceltransplantatie gehad ivm Hodgking, immuunsysteem is nog niet het helemaal in orde. Ondanks mijn geschiedenis verliep het bij mij zeer mild:
binnen 1 dag een dikke keel en benauwd, rillerigheid en enorme hoofdpijn.. na 3 dagen slijm in mn keel wat lastig op te hoesten was door kokhalsneigingen. en ietwat dunne ontlasting.
Alles heeft zo een weekje geduurd.

en zo ken ik meer mensen die voorheen erg ziek zijn geweest en alleen maar 'normale' griepklachten hebben gehad.

zodoende kan ik zeggen dat het wel mee valt, iedere griep maakt zo zn slachtoffers..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de sympthomen van de mexicaanse griep zijn ,koorts,koude rillingen,spierpijn,langdurig droge hoest,en moeheid,diaree,hoofdpijn.
tevens heerst er ook nog de gewone griep,die ook met hoesten hoofdpijn,keelpijn,en de normale griepverschijnselen heerst,deze duurt meestal maar enkele dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel mensen zullen gewoon goede weerstand hebben. Dan wordt je geinfecteerd met het virus, je lichaam detecteerd het vlot en werkt het virus eruit, waarna je resistent bent.

Niet iedereen die besmet is wordt ook daadwerkelijk ziek! Je kan er meer of minder gevoelig voor zijn, net zoals bij alle andere ziektes, en naarmate je weerstand beter is, heb je een betere kans slecht milde verschijnselen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag !

Ik ben al twee weken niet lekker, twee kinderen met koorts thuis gehad, vrouw hoest zich de longen uit het lijf en loopt ook al een week niet lekker rond.

(Wel aan het werk natuurlijk. Niet werken kunnen wij ons niet permiteren)

Aangezien men aangeeft dat hij milder is dan gedacht kan ik me voorstellen dat we toch die griep hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ook dat gebeurt, er zijn er genoeg die niet eens merken dat de dat griepje hebben of hebben gehad...
Dat zijn de mensen die niet snel klagen en een goede weerstand hebben...

Precies, de mexigriep is een hoax... De media hebben het tot buitenproportionele proporties opgeklopt... Dan zie je eens wat de media doen, alles opkloppen... Het staat stijf van de leugens...