Wat betekent dat gebaar dat je een vuist maakt en je pink en wijsvinger uitsteekt?

Ik zie dat wel eens, dat ze dan met hun lange haren, schuddend met hun hoofd hun arm de lucht in steken.

Soms zie ik ook iemand die daarbij zijn duim erbij uitsteekt. Wat is dit dan weer voor gebaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het teken van rock en roll, of de duivel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rock-on!

Het beste antwoord

Hook 'em Horns is een gebaar die je eigenlijk gebruik als je iets "vet cools" vindt.
Het is ook een groet, net als zwaaien, alleen dan net iets stoerder.

Het idee komt uit Texas, waar de Rock muziek heel populair is. Daarom dat het gebruikt wordt in de Rock wereld. Monkey see, monkey do
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat betekent volgens mijn vader ''een duivel'' ik geloofde me vader zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
Het symboliseert de Texas longhorn koe. Daarom dat "Hook 'em Horns" ook wel "Longhorns" wordt genoemd. Het idee komt uit Texas. Longhorn is een dier dat voorkomt in Texas. De Texas longhorn koe is de symbool van Texas.. -1 op de antwoord.
bedoel je dit?: http://redhook.com/files/2011/12/RockFingers.jpg
dat is zeg maar het teken voor rock- muziek
en het met de haren schudden heet headbange, dat gebeurt vaak bij metal- muziek (Dat is rockmuziek, alleen wat harder, sneller)

Toegevoegd na 20 uur:
oké, mijn ouders komen net thuis met een national geographic, waar dit in staat:
in Brazilie en italie is dit een belediging, in spanje en latijns-amerikaanse landen betekent het 'je partner gaat vreemd' de opgestoken vingers staan voor de hoorns van een stier, en wat doet een stier met zijn hoorns? stoten, oftewel, de liefde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een gebaar uit de rock en metal cultuur om te laten zien dat ze van bijvoorbeeld de muziek genieten. het kan ook werken als begroeting. met of zonder duim is geen verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gebaar met je pink,wijsvinger en duim is het gebaar wat staat voor liefde.Kijk maar op google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om het gebaar zonder duim.
Van het programma 'Over De Streep' heb ik gehoord dat het betekent 'liefde'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
Iemand groeten is, naar mijn mening, liefde uiten. Niet in alle gevallen natuurlijk. Dus ik snap wat ze bedoelen met "Liefde".  Als je iemand respecteert om zijn daad met de Hook 'em Horns, toon je liefde naar hem toe.