Zal deze winter de "normale" griep zich ook voordoen, naast de mexicaanse?

En zo ja, hoe weet je dan aan welke variant je lijdt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wetenschappers kunnen aardig voorspellen welke griep (mutatie) er aan zit te komen.
Een enkele keer zijn er wel 3 mogelijke griepsoorten onderweg en dan wordt het moeilijker welke hier komt.
Een griepprik is bedoelt voor maar een enkele mutatie, komr er nu net een andere dan helpt de inenting niet, soms gebeurt dat.
Ieder winter is er wel ergens griep, dus ook deze winter , buiten de mex. griep, komt/is er ook een ander.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er blijkt weinig verschil te zijn tussen de gewone en de mex. griep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor beide zijn nu heersend...

Een kweek moet uitsluitsel geven, maar de uitslag is er pas als je beter bent... Dus je schiet er geen bal mee op, want je weet het altijd achteraf...

En als je geen medicamenten neemt dan duurt elke griep 7 dagen en als je wel iets neemt een week...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment 'heerst' de Mexicaanse griep, maar daanrnaast zijn er ook nog mensen met 'normale griep'. Dus ze zijn er op dit moment allebei. Er word verwacht dat er later in het jaar ook nog wel een uitbraak zal komen van de 'normale griep'.
Hoe je weet wat je hebt:
Griepverschijnselen -> normale griep
Griepverschijnselen + Hoge koorts -> Mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een normale griep krijg je ook flinke koorts. Griepverschijnselen zonder koorts > flinke verkoudheid.
Ja, de normale variant zal zich ook voordoen.

Op deze website http://www.grieppandemie.nl/veelgestelde_vragen staat de volgende tekst:

"Ik heb griep. Kan het Nieuwe Influenza A zijn?
Als u koorts heeft (38 graden Celsius of hoger) en luchtwegklachten krijgt, dan kan het Nieuwe Influenza A zijn."

Maar een deskundige kan dit het beste beoordelen, lijkt mij.
Antoni
14 jaar geleden
Op mijn afdeling is iedereen al ziek geweest. Met koorts en lang afwezig. Maar sinds van de week is de eerste van het bedrijf met de Mexicaanse gemeld.

Dus er zijn meerdere griepvarianten momenteel. Dus straks ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook de griep gehad, een paar weken geleden, en ik was echt heel erg ziek.
Welke variant het was, de gewone griep of de mexicaanse weet ik niet, en eigenlijk doet dat er ook helemaal niet toe.
Als je de griep hebt voel je je gewoon een paar dagen / een week flink beroerd en daarna krabbel je weer op en ga je weer aan het werk of je gewone routine aan.
Doet het er dan nog wat toe welke griep je hebt gehad? Al die heisa om de mexicaanse griep, er is in principe ieder jaar wel een nieuw griepvirus, dat geven we toch ook geen naam, en dan vragen we ons toch ook niet af welke variant we hebben gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Ja;
-laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat moet onderzocht worden in een lab.

Het is ook raar dat er zoveel getallen opdoemen: hoeveel mensen er die griep hebben en hoeveel er precies aan gestorven zijn.
Veel gevallen zijn niet eens onderzocht op type. (dus vraag ik me af: is die superinfectie waaraan iemand overleden is wel te wijten aan H1N1?)

vooral in Amerika zijn de getallen 'nat vingerwerk'.
nu zijn wij geen amerika, dat weet ik wel..